Μαίρη Γαλάνη-Κρητικού Βραχιόλια και άλλα
Herstmonceux Castle – στο ανατολικό Σάσεξ της Αγγλίας.
Herstmonceux Castle – στο ανατολικό Σάσεξ της Αγγλίας.
Χρονολογείται από το 1441 και είναι κτισμένο με τούβλα και με κτίστες από τη Φλάνδρα Στην Αγγλία του 15ου αιώνα, το τούβλο ήταν κάτι ασυνήθιστο και μάλλον εθεωρείτο είδος πολυτελείας.
Ο πύργος για ένα διάστημα χαρακτηρίστηκε ως η μεγαλύτερη ιδιωτική κατοικία στην Αγγλία. `Εζησε μεγαλεία, άλλαξε πολλές φορές χέρια, διάφοροι δούκες και δούκισες προσμέτρησαν εκεί τη ζωή τους, καταγράφηκαν ίντριγκες και πολιτικές διαμάχες πάντα σε σχέση με το Παλάτι, ανακαινίστηκε αρκετές φορές, οι κήποι του ήταν και παραμένουν εντυπωσιακοί….
Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου ο πύργος χρησιμοποιήθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία Hearts of Oak για την αποθήκευση αρχείων, αλλά υπέστη ζημιές από γερμανικά πολεμικά αεροσκάφη. Μετά τον πόλεμο με απόφαση της κυβέρνησης έγινε η βάση του αστεροσκοπείου Γκρίνουιτς.

Το 1994 μετατράπηκε σε διεθνές κέντρο μελέτης υπό την αιγίδα του Queen’s University (Καναδάς). Συχνά πραγματοποιούνται μεγάλα συνέδρια και παρουσιάσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος από επιστήμονες και καθηγητές του Καίμπριτζ και άλλων πανεπιστημίων.
Είμαστε εν τέλει οι ατελείς επιθυμίες μας. O Παλαμάς, η φιρμάτη κυρία και η κατάργηση του Εκεβι
Είμαστε εν τέλει οι ατελείς επιθυμίες μας.
O Παλαμάς, η φιρμάτη κυρία και η κατάργηση του Εκεβι
Της Ελένης Καλογερίνη


Ελληνοτουρκικά: Με χαμηλές προσδοκίες η επίσκεψη Ερντογάν
Ελληνοτουρκικά: Με χαμηλές προσδοκίες η επίσκεψη Ερντογάν
Την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου θα ενημερώσει σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης για τους σχεδιασμούς και τις προσδοκίες της ελληνικής διπλωματίας από την επικείμενη επίσκεψη του προέδρου της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας (ΑΣΣ) της 7ης Δεκεμβρίου. Χθες ο κ. Γεραπετρίτης ενημέρωσε αρχηγούς και εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων για την πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Σε γενικές γραμμές οι επαφές της ερχόμενης Πέμπτης αναμένονται από την Αθήνα με χαμηλές προσδοκίες ως προς τα δύσκολα ελληνοτουρκικά θέματα, αλλά ταυτόχρονα με την ελπίδα ότι η φάση ύφεσης της έντασης στο πεδίο που μετρά ήδη δέκα μήνες (με αρχή τους καταστροφικούς σεισμούς της 6ης Φεβρουαρίου στη νοτιοανατολική Τουρκία) μπορεί να επιμηκυνθεί περαιτέρω, καθώς ανάλογη διάθεση φαίνεται να υπάρχει και στην άλλη πλευρά. Ως προς το ουσιαστικό σκέλος, το γεγονός ότι η Αγκυρα δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό τις βασικές θέσεις της είναι ενδεικτικό των δυσκολιών που υπάρχουν. Ωστόσο, ακόμη και στο σκέλος της θετικής ατζέντας η πρόοδος είναι πολύ αργή. Η ολιγόωρη στάση του κ. Ερντογάν στην Αθήνα αντικατοπτρίζει και το περιεχόμενο του ΑΣΣ. Οι υπουργοί θα συναντηθούν την ώρα που θα βρίσκεται σε εξέλιξη η συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του κ. Ερντογάν, προκειμένου να τηρηθεί το πολύ στενό χρονοδιάγραμμα.
Χθες, στις επαφές που είχε ο κ. Γεραπετρίτης με τους αρχηγούς των κομμάτων και τους εκπροσώπους τους η ατμόσφαιρα ήταν θετική και, σύμφωνα με πληροφορίες, αναπαρήχθησαν οι εκτιμήσεις περί περιορισμένων προσδοκιών στα ουσιαστικά ζητήματα κατά το επικείμενο ΑΣΣ. Συγκεκριμένα, ο κ. Γεραπετρίτης υποδέχθηκε στη Βασιλίσσης Σοφίας τους Στέφανο Κασσελάκη (ΣΥΡΙΖΑ), Δημήτρη Μάντζο (ΠΑΣΟΚ), Γιώργο Μαρίνο (ΚΚΕ), Κυριάκο Βελόπουλο (Ελληνική Λύση), Δημήτρη Νατσιό (Νίκη), Ζωή Κωνσταντοπούλου (Πλεύση Ελευθερίας) και Βασίλη Στίγκα (Σπαρτιάτες).
Από τον κ. Κασσελάκη, ο οποίος συνοδευόταν από την αρμόδια τομεάρχη Ρένα Δούρου και τον διπλωματικό σύμβουλό του Βαγγέλη Καλπαδάκη, τονίστηκε η σταθερή στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ στον διάλογο με την Τουρκία στη βάση του διεθνούς δικαίου, με σκοπό τη μείωση της έντασης, την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τη συνεργασία σε σειρά τομέων. Ο κ. Κασσελάκης σημείωσε ότι η Ελλάδα πρέπει να έχει τέσσερις κατευθυντήριες γραμμές:
• Πρώτον, ο διάλογος να αποκλείει οποιαδήποτε διαπραγμάτευση σχετικά με την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών, την κυριαρχία της χώρας και οποιαδήποτε συζήτηση περί συνεκμετάλλευσης ή απεμπόλησης του δικαιώματος επέκτασης των χωρικών υδάτων μέχρι τα 12 ναυτικά μίλια.
• Δεύτερον, να έχει σαφή προοπτική την οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας / ΑΟΖ στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
• Τρίτον, να καθορίσει με σαφήνεια τους όρους υπό τους οποίους θα προχωρήσουν οι διερευνητικές επαφές.
• Τέταρτον, να αξιοποιήσει τις συμμαχίες μας ώστε η Τουρκία να πιεστεί και να δεσμευτεί μακροπρόθεσμα στον ελληνοτουρκικό και ευρωτουρκικό διάλογο.
Ο κ. Μάντζος από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ζήτησε να πληροφορηθεί ποιες είναι οι προσδοκίες για τα επόμενα βήματα. Επίσης, σημείωσε ότι σε περίπτωση που υπάρξουν εξελίξεις επί το ουσιαστικότερον, αν δηλαδή εισέλθουν οι συζητήσεις στα δύσκολα θέματα, θα πρέπει να συγκληθεί το συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών.
Από την πλευρά του ΚΚΕ, μετά τη συνάντησή του με τον υπουργό Εξωτερικών ο κ. Μαρίνος δήλωσε ότι «στόχος είναι μέσα από αυτή τη διαδικασία να προωθηθεί η συνεκμετάλλευση – συνδιαχείριση του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου, προς όφελος μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, και να ισχυροποιηθεί η νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ».
«Ο Πούτιν φαίνεται να κερδίζει τον πόλεμο…»

Στον ίσκιο του Ντόναλντ

Σε ηλικία 89 ετών έφυγε από τη ζωή ο βραβευμένος συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός
Σε ηλικία 89 ετών έφυγε από τη ζωή ο βραβευμένος συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός.
Πρόκειται για έναν από τους 10 πιο μεταφρασμένους Έλληνες συγγραφείς, σύμφωνα με τα δεδομένα της UNESCO.
Ποιος ήταν ο Βασίλης Βασιλικός
Ο Βασίλης Βασιλικός γεννήθηκε στις 18 Νοεμβρίου 1934 στη συνοικία των Ποταμουδίων Καβάλας. Οι γονείς του κατάγονταν από τη Θάσο. Πατέρας του ήταν ο δικηγόρος Νικόλαος Βασιλικός, που πολιτεύθηκε και εξελέγη βουλευτής Καβάλας το 1936 και μητέρα του η Καίτη Βασιλικού. Ο Βασίλης Βασιλικός έχει και μια αδελφή, την Έλζα Βασιλικού, πρώην πρωταθλήτρια του πινγκ πονγκ. Αποφοίτησε από το Λύκειο Καρυωτάκη στην Καβάλα, τη Σχολή Βαλαγιάννη (Θεσσαλονίκη) και το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια. Στη συνέχεια σπούδασε Νομικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και σκηνοθεσία τηλεόρασης στη δραματική σχολή του Πανεπιστημίου Γέιλ (Drama School – SRT) στο Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ (ΗΠΑ).
Από το 1967 μέχρι το 1994 έζησε και εργάστηκε στο εξωτερικό (Ιταλία, Γαλλία, Νέα Υόρκη τα πρώτα 7 χρόνια εξόριστος από τη χούντα), με ένα τριετές διάλειμμα (1981-1984), κατά το οποίο ανέλαβε καθήκοντα αναπληρωτή γενικού διευθυντή της Ε.Ρ.Τ. επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου. Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη σε ξένες παραγωγές, σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, σεναριογράφος, επιμελητής (Dr.) σεναρίων, εισηγητής σεναρίων στην Arte (1990-1993), δημοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάστηκε με τον Νίκο Κούνδουρο στο σενάριο της ταινίας «Μικρές Αφροδίτες». Διετέλεσε πρέσβης της Ελλάδας στην UNESCO (1996-2004).
Πολιτική σταδιοδρομία
Ο Βασίλης Βασιλικός τοποθετήθηκε επικεφαλής του ψηφοδελτίου επικρατείας της εκλογικής συνεργασίας Πράσινοι – Δημοκρατική Αριστερά στις βουλευτικές εκλογές του 2015, καθώς και στις βουλευτικές εκλογές του 2019, αυτή τη φορά όμως με τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με τον οποίο εξελέγη. Ήταν βουλευτής Επικρατείας από τις 7 Ιουλίου 2019 μέχρι τις 21 Μαΐου 2023.
Από τα έργα του γνωστότερα είναι τα εξής: Η Μυθολογία της Αμερικής, Το ψαροντούφεκο, Θύματα ειρήνης, Οι φωτογραφίες, Ζ, Ο Ιατροδικαστής, Ο Θάνατος του Αμερικάνου κ.ά. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 33 γλώσσες ανά τον κόσμο, καθώς και στη γραφή Μπράιγ.
Το μυθιστόρημά του «Ζ» μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά.
Ήταν αντιπρόεδρος του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ε.Σ.Η.Ε.Α.
Ήταν παντρεμένος με την υψίφωνο Βάσω Παπαντωνίου, με την οποία απέκτησε μια κόρη.
iefimerida.gr
Σταθερά στις διατροφικές μας συνήθειες τα ρεβύθια
Σταθερά στις διατροφικές μας συνήθειες τα ρεβύθια
Τα ρεβίθια αποτελούσαν βασικό συστατικό της κουζίνας της Αρχαίας Ελλάδας, κομβικό «κλειδί» για μία ισορροπημένη διατροφή.
Πατρίδα τους είναι η Μεσοποταμία όπου καλλιεργήθηκαν περίπου 7.500 χιλιάδες χρόνια πριν.
Πάμε να δούμε πως μας… προστατεύουν τα ρεβίθια.
Πρώτα απ’ όλα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του διαβήτη μιας και είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών. Η Αμερικανική Διαβητολογική Εταιρεία μάλιστα συνιστά την κατανάλωσή τους για το «χαμήλωμα» των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Επίσης, όπως έχει διαπιστωθεί επιστημονικά η μακροχρόνια κατανάλωση οσπρίων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης LDL και στη ρύθμιση του σωματικού βάρους. Τα ρεβίθια έχουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα με αποτέλεσμα τη μείωση και των τριγλυκεριδίων και της πίεσης του αίματος.
Τα ρεβίθια ακόμη περιέχουν σίδηρο και ασβέστιο που ενισχύουν την υγεία των οστών παίζοντας θετικό ρόλο στη διατροφή των ατόμων που θέλουν να αποτρέψουν την οστεοπόρωση.
Είναι μια οικονομική εναλλακτική της πρωτεΐνης κρέατος, καθώς διαθέτουν φυτική πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα ευεργετικά για τον οργανισμό.
Τα ρεβίθια είναι «μεταλλικά» καθώς είναι πηγή πλούσια σε σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και χαλκό που συντελούν στην ανάπτυξη των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την άμυνα του οργανισμού εναντίον τοξινών ή ξένων εισβολέων που απειλούν το ανοσοποιητικό σύστημα.
Τέλος συμβάλλουν την υγεία του εντέρου και διευκολύνουν την χώνεψη.
“Κοινή Αφετηρία”. Ομαδική έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής στην αίθουσα τέχνης ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ
“Κοινή Αφετηρία”. Ομαδική έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής στην αίθουσα τέχνης ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ
Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 17:00-22:00
Διάρκεια έκθεσης: 1 έως 30 Δεκεμβρίου 2023

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει για το μήνα Δεκέμβριο μια εξαιρετική ομαδική έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής με τίτλο «Κοινή Αφετηρία». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα λάβουν χώρα την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 17:00-22:00, με διάρκεια έως τις 30 Δεκεμβρίου. Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν η Ηλέκτρα Δουμά-Χαλκούση και ο Ελωίζος Θεμιστοκλέους.
Πρόκειται για μια έκθεση που έχει ως στόχο να αναδείξει τη σχέση μαθητή-καθηγητή και πως αυτή μπορεί να εμπνεύσει τους καλλιτέχνες σε δημιουργικό επίπεδο και να καθορίσει την μετέπειτα καλλιτεχνική τους πορεία. Σε αυτή την ξεχωριστή έκθεση συναντώνται δέκα διαφορετικοί μεταξύ τους καλλιτέχνες, έχοντας ως κοινή αφετηρία το εργαστήριο σχεδίου και ζωγραφικής της Πάτρας «Θεμιστοκλέους», εκεί που όλοι πραγματοποίησαν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο της τέχνης, και μας παρουσιάζουν μια ευρεία γκάμα έργων. Ο καθένας προσδίδει τη δική του προσωπική πινελιά και όλοι μαζί δημιουργούν έναν άκρως ενδιαφέροντα καλλιτεχνικό διάλογο με τον δάσκαλο τους Ελωίζο Θεμιστοκλέους, προσκαλώντας ταυτόχρονα το κοινό που θα επισκεφθεί την έκθεση να συμμετάσχει.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Κωνσταντίνος Δαρείος, Θάνος Δημογιαννόπουλος, Άγγελος Θεμιστοκλέους, Ελωίζος Θεμιστοκλέους, Ανδριάνα Μαλτέζου, Αλέξανδρος Μπακατσέλος, Αγγελική Πολίτη, Θεοδώρα Τσοπόκη, Αλέξης Φούντζουλας και τιμητικά ο Χαράλαμπος Θεμιστοκλέους, ιδρυτής του εργαστηρίου από το 1983.
Ο ένας εκ των δύο επιμελητών της έκθεσης Ελωίζος Θεμιστοκλέους μεταξύ άλλων αναφέρει: «Στην ομαδική έκθεση «Κοινή Αφετηρία», η τέχνη γίνεται πείραμα, διάλογος, και πηγή έμπνευσης. Είναι μια ευκαιρία για να εξερευνήσουμε τον κόσμο της δημιουργικότητας μέσα από τα μάτια τόσο των δασκάλων όσο και των μαθητών. Είναι μια υπενθύμιση ότι η τέχνη είναι πάνω απ’ όλα ένα ταξίδι προς την αυτογνωσία και την αυτοεκφραστικότητα, και η διαδρομή αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική όταν γίνεται μαζί με εκείνους που μας καθοδηγούν και μας εμπνέουν.
Στην έκθεση επιλέξαμε μερικούς αξιόλογους καλλιτέχνες που έχουν βρει το δικό τους δρόμο και φιλοδοξούμε να επαναλάβουμε το εγχείρημα τα επόμενα χρόνια. Καθώς κάθε καλλιτέχνης έχει το δικό του ύφος διαμορφώνεται μία ποικιλία στην εικαστική έκφραση, συναντώντας έργα από την αφηρημένη γεωμετρία μέχρι το ρεαλισμό και από τη γλυπτική έως την ψηφιακή τέχνη.»
«Μέσα από τυχαίες συναντήσεις στο χώρο του εργαστηρίου γεννιούνται τα πιο όμορφα ταξίδια.»
Εννέα συν ένας καλλιτέχνες παρουσιάζουν τα έργα τους σε μια ξεχωριστή έκθεση που αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ δασκάλου και μαθητών. Σε αυτή την ομαδική έκθεση όλοι μας έχουμε ως κοινή αφετηρία την πορεία μας στο εργαστήριο σχεδίου και ζωγραφικής «Θεμιστοκλέους». Το εργαστήριο του πατέρα μου Χαράλαμπου Θεμιστοκλέους, Κύπριου γλύπτη και ζωγράφου με σημαντική συμβολή στα Ελληνικά εικαστικά δρώμενα, λειτουργεί από το 1983, ενώ τα τελευταία χρόνια τα ηνία έχω αναλάβει προσωπικά εγώ.

Αυτό που παρατηρώ για πάνω από 15 χρόνια διδασκαλίας, είναι πως η επιρροή του πρώτου δασκάλου είναι εξίσου σημαντική όσο και οι επιρροές που θα λάβει ο καλλιτέχνης από τους καθηγητές και μέντορες που θα βρεθούν στο δρόμο του.
Στην ομαδική έκθεση «Κοινή Αφετηρία», η τέχνη γίνεται πείραμα, διάλογος, και πηγή έμπνευσης. Είναι μια ευκαιρία για να εξερευνήσουμε τον κόσμο της δημιουργικότητας μέσα από τα μάτια τόσο των δασκάλων όσο και των μαθητών. Είναι μια υπενθύμιση ότι η τέχνη είναι πάνω απ’ όλα ένα ταξίδι προς την αυτογνωσία και την αυτοεκφραστικότητα, και η διαδρομή αυτή είναι ακόμα πιο σημαντική όταν γίνεται μαζί με εκείνους που μας καθοδηγούν και μας εμπνέουν.
Στην έκθεση επιλέξαμε από κοινού με την Ηλέκτρα Δουμά – Χαλκούση μερικούς αξιόλογους καλλιτέχνες που έχουν βρει το δικό τους δρόμο και φιλοδοξούμε να επαναλάβουμε το εγχείρημα τα επόμενα χρόνια. Καθώς κάθε καλλιτέχνης έχει το δικό του ύφος διαμορφώνεται μία ποικιλία στην εικαστική έκφραση, συναντώντας έργα από την αφηρημένη γεωμετρία μέχρι το ρεαλισμό και από τη γλυπτική έως την ψηφιακή τέχνη.
Το εργαστήριο σχεδίου και ζωγραφικής «Θεμιστοκλέους» με δύο χώρους σε Πάτρα και Αίγιο, φέτος συμπληρώνει 40 χρόνια απρόσκοπτης λειτουργίας και μετρά πολυάριθμες επιτυχίες για την εισαγωγή φοιτητών σε Σχολές Καλών Τεχνών και Σχολές Αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.
Ελωίζος Θεμιστοκλέους
Ζωγράφος-Γλύπτης
Ο Κωνσταντίνος Δαρείος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1985. Από μικρή ηλικία ανακάλυψε την αγάπη του για τη ζωγραφική παρακολουθώντας μαθήματα σε διάφορα εργαστήρια, καθ’όλη τη διάρκεια των μαθητικών του χρόνων. Το Σεπτέμβριο του 2003 τελειώνοντας τη μέση εκπαίδευση ξεκίνησε μαθήματα στο εργαστήριο σχεδίου-ζωγραφικής Θεμιστοκλέους με αποτέλεσμα την εισαγωγή του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 2005. Μαθήτευσε αρχικά στο εργαστήριο του Χρόνη Μπότσογλου ενώ από το 2006 έως το τέλος των σπουδών του στο εργαστήριο του Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη. Το 2006 δίδαξε για πρώτη φορά στο εργαστήριο Φαραμακίδου, όπου ανέλαβε το τμήμα για κατατακτήριες εξετάσεις στο τμήμα της αρχιτεκτονικής. Από το 2007 έως το 2010 παρέδιδε μαθήματα δημιουργικής απασχόλησης στο 25ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Από το 2009 λαμβάνει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις ενώ το 2013 έκανε την πρώτη ατομική του έκθεση στην γκαλερί Περί τεχνών. Έχει υπάρξει αποκλειστικός συνεργάτης graphic designer, web designer και σύμβουλος δημιουργικού τμήματος στην εταιρεία Make my web και CMD. Από το 2014 έως σήμερα ζει και εργάζεται στη Σπάρτη όπου διατηρεί το δικό του εργαστήριο σχεδίου Δαρείος Κ. για προετοιμασία στις εισαγωγικές εξετάσεις σε σχολές Αρχιτεκτονικής και Καλών Τεχνών.

Ο Θάνος Δημογιαννόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα το 1989. Ασχολείται με τις εικαστικές τέχνες με ιδιαίτερη έμφαση στη ζωγραφική και τα κόμικς από πολύ μικρός. Έκανε προετοιμασία στο εργαστήρι σχεδίου Θεμιστοκλέους στην Πάτρα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας (2009-2014) με κύρια κατεύθυνση την ζωγραφική με καθηγητή τον Γιάννη Καστρίτση και δεύτερη κατεύθυνση ψηφιακές τέχνες με καθηγητή τον Βασίλειο Μπούζα. Στην πορεία έκανε το μεταπτυχιακό του στις οπτικοακουστικές τέχνες, στη Σχολή των Οπτικοακουστικών Τεχνών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα (2015-2017) με καθηγητές τους Θωμά Βαλλιανάτο, Σπύρο Βερύκιο και Κωνσταντίνο Τηλιγάδη. Έχει συμμετάσχει σε 9 ομαδικές εκθέσεις σε Αθήνα, Πάτρα και Φλώρινα καθώς έχει δημοσιεύσει δουλείες του σε διάφορα fanzines. Έχει εργαστεί ως δάσκαλος εικαστικών, ως μοντέρ ταινιών και ως storyboard artist, graphic designer και animator σε διαφημιστικές εταιρείες. Παράλληλα ασχολείται με τη μουσική και το video art. Το ύφος του είναι επηρεασμένο από το κίνημα του εξπρεσιονισμού, την Beat γενιά, την Post – Punk και τα ανεξάρτητα κόμικς. Ζει και εργάζεται στην Κοπεγχάγη, Δανία.
Ο Άγγελος Θεμιστοκλέους γεννήθηκε στην Πάτρα το 1989. Είναι Ελληνοκύπριος πολυδιάστατος καλλιτέχνης, συγγραφέας, ποιητής και χαράκτης. Διδάχθηκε σχέδιο, χρώμα και σύνθεση από τον πατέρα του Χαράλαμπο Θεμιστοκλέους στο εργαστήρι σχεδίου-ζωγραφικής Θεμιστοκλέους. Σπούδασε ζωγραφική στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2008) με καθηγητές τους Γεώργιο Γκολφινό, Γεώργιο Δίβαρη και Λάμπρο Ψυρράκη. Έκτοτε, έχει διδάξει ακαδημαϊκό σχέδιο για χρόνια στο εργαστήριο σχεδίου-ζωγραφικής Θεμιστοκλέους. Την περίοδο (2016-2017) εργάστηκε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα ως καθηγητής καλλιτεχνικών ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό κατασκευής μασκότ, στην Πάτρα. Από το 2014 συμμετέχει σε ομαδικές εκθέσεις ενώ το 2015 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Αγγέλων Βήμα. Μετακόμισε στη Κοπεγχάγη, Δανία τον Νοέμβριο του 2022 όπου ζει και εργάζεται έως σήμερα.
Ο Ελωίζος Θεμιστοκλέους γεννήθηκε στην Πάτρα το 1980. Έλαβε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον πατέρα του, Χαράλαμπο Θεμιστοκλέους, γλύπτη και ζωγράφο με σημαντική συμβολή στα ελληνικά εικαστικά δρώμενα, ο οποίος επηρέασε καθοριστικά την καλλιτεχνική του ματιά. Σπούδασε στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με καθηγητή τον Γίωργο Τσακίρη. Αποφοίτησε το 2007. Όντας φοιτητής, ανέπτυξε διδακτικό έργο στα εργαστήρια σχεδίου-ζωγραφικής Θεμιστοκλέους με μακρόχρονη πορεία. Τα τελευταία 10 χρόνια διευθύνει τα δύο εργαστήρια που διατηρεί σε Πάτρα και Αίγιο με σημαντικές επιτυχίες εισαγωγής μαθητών του σε σχολές Αρχιτεκτονικής και Καλών Τεχνών σε ετήσια βάση. Έχει στο ενεργητικό του 7 ατομικές εκθέσεις και συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Πάτρα.
Ο Χαράλαμπος Θεμιστοκλέους γεννήθηκε το 1950, στη Μόρφου, Κύπρο, ενώ απεβίωσε το 2012 στην Πάτρα. Το 1969 ήρθε στην Αθήνα, Ελλάδα για σπουδές. Αρχικά γράφτηκε στη Θεολογική Σχολή την οποία σύντομα άφησε για να εγγραφεί στη Γεωπονική όπου και άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα. Παράλληλα όμως ξεκίνησε να λαμβάνει μαθήματα ελεύθερου σχεδίου στο εργαστήριο του Βρασίδα. Το 1970 εισήχθη στο προκαταρκτικό έτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών (ΑΣΚΤ) με καθηγητή τον Νίκο Νικολάου ενώ το 1971 ξεκίνησε να φοιτά κανονικά στην ΑΣΚΤ της Αθήνας με υποτροφία από το Ι.Κ.Υ Κύπρου. Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα γλυπτικής στο εργαστήριο του Γιάννη Παππά με βοηθό τον Θεόδωρο Παπαγιάννη. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του διακρήθηκε με τέσσερις επαίνους: Έπαινος Γυμνού, Έπαινος Προτομής (δυο χρονιές), Έπαινος Σχεδίου Εκ Φυσικού Μεγέθους. Το 1975 αποφοίτησε από την ΑΣΚΤ. Το 1983 ξεκινάει το εργαστήριο σχεδίου και ζωγραφικής Θεμιστοκλέους στην Πάτρα. Είχε στο ενεργητικό του περισσότερες από 25 ατομικές εκθέσεις και πολλές ομαδικές. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές

Η Ανδριάνα Μαλτέζου γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πάτρα. Σπούδασε αργυροχρυσοχοΐα στο ΙΕΚ ΜΟΚΟΥΜΕ στη Θεσσαλονίκη όπου και αποφοίτησε το 2003. Μετέπειτα σπούδασε στο τμήμα εικαστικών και εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με καθηγητή τον Γιώργο Διβάρη και αποφοίτησε το 2011. Από το 2012 έως σήμερα εργάζεται ως καθηγήτρια καλλιτεχνικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει στο ενεργητικό της πολλές ομαδικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Πάτρα.
Ο Αλέξανδρος Μπακατσέλος γεννήθηκε στην Πάτρα. Από μικρή ηλικία εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για την ζωγραφική και το σχέδιο γεγονός που τον οδήγησε να πάρει τα πρώτα του μαθήματα από τον ζωγράφο και γλύπτη Χαράλαμπο Θεμιστοκλέους. Φοίτησε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., στο 5ο εργαστήριο ζωγραφικής με καθηγητή τον Γιώργο Γκολφίνο και παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής με καθηγητή τον Ξενή Σαχίνη (2007 – 2013). Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, καθώς και καλλιτεχνικές δράσεις που αφορούν την street art. Έχει γνώση προγραμμάτων ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας και 3d modeling. Από το 2022 φοιτεί στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με αντικείμενο τη Σχεδίαση Ψηφιακών Πολιτιστικών Προϊόντων.
Η Αγγελική Πολίτη γεννήθηκε στην Πάτρα. Το 2023 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Τμήμα Εικαστικών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., με κατεύθυνση τη Ζωγραφική και καθηγητές τον Γ. Τσακίρη και Β. Βασιλακάκη. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις και εικαστικά δρώμενα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, ενώ το 2021 είχε επιλεγεί και στο πρόγραμμα Inspire του Momus- Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης. Ασχολείται επίσης και με τη σκηνογραφία, έχοντας δουλέψει ως Σκηνογράφος και Ενδυματολόγος σε αρκετές ταινίες μικρού μήκους, οι δύο από τις οποίες βραβεύτηκαν και στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, το 2021 και 2022.

Η Θεοδώρα Τσοπόκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Σχολή της Νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών (2006 – 2011) και μέχρι το 2018 εργάστηκε ως δικηγόρος. Από το 2015 έως το 2018 φοίτησε στην Σχολή Βυζαντινής Αγιογραφίας με δάσκαλο τον Πέτρο Λαμπρινάκο ενώ το 2018 παρακολούθησε μαθήματα σχεδίου στο εργαστήριο σχεδίου ζωγραφικής Θεμιστοκλέους. Το 2019 ξεκίνησε τις σπουδές της στο Εργαστήριο Χαρακτικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., με καθηγητές τον Μανώλη Γιανναδάκη και τον Γιάννη Μπελιμπασάκη. Τα έργα της περιλαμβάνουν κυρίως τις τεχνικές της οξυγραφίας και της φωτοχάραξης, ενώ παράλληλα ασχολείται και με την γλυπτική παρακολουθώντας μαθήματα του Εργαστηρίου Γλυπτικής του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Ο Αλέξης Φούντζουλας γεννήθηκε στην Πάτρα, το 1989. Το 2008 μαθήτευσε στο εργαστήριο σχεδίου και ζωγραφικής Θεμιστοκλέους και έναν χρόνο αργότερα εισήχθη στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην πόλη της Φλώρινας. Με καθηγητή τον Γιάννη Καστρίτση και κατεύθυνση την ζωγραφική αποφοίτησε το 2014 και επέστρεψε στην Πάτρα. Την περίοδο 2021-23 επισκέφθηκε τον τόπο των Πρεσπών προκειμένου να συνεχίσει τις σπουδές του στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εικαστικές τέχνες και τοπίο: προσεγγίσεις του φυσικού και αστικού χώρου» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ομαδικές εκθέσεις, ενώ το 2018 παρουσίασε την πρώτη του ατομική στο νησί των Τριζονίων. Από το 2017 εργάζεται ως δάσκαλος εικαστικών και εκτός της ζωγραφικής ασχολείται με την μουσική και την συγγραφή
Ξεφυλλίστε το βιβλίο της έκθεσης εδώ!