Τον κέρδισε η ζωγραφική. Ο γιος Μπάιντεν, Χάντερ, αποκαλύπτει την αγάπη του για την τέχνη και τα σχέδια του.

Μπορεί ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν να περιόδευε στην Ευρώπη αναζητώντας τρόπους μιας εκ νέου εδραίωσης των συμμαχιών της χώρας του, στο εσωτερικό των ΗΠΑ εντυπωσιάζει η στροφή στην καριέρα του γιου του Αμερικανού προέδρου Χάντερ Μπάιντεν που αφήνει πίσω του τη δικηγορία και τη δουλειά του λομπίστα για να αφοσιωθεί στη ζωγραφική. Μια τέχνη που αγαπούσε από παιδί κι ύστερα από πολλές προσωπικές περιπέτειες και συναισθηματικές διακινήσεις συναντιέται οριστικά μαζί της.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από συνέντευξη που παραχώρησε στον ιστότοπο artnet

“Το θέμα της συνέντευξής μας δεν έχει καμιά σχέση μετον αγώνα του Χάντερ Μπάιντεν με τον εθισμό ή το διάσημο πατέρα του. Ούτε με τη ρομνατική ζζωή του και τους δεσμούς του με την Ουκρανία. Το μόνο θέμα για το οποίο ήθελε να μιλήσουμε ήταν η τέχνη με την οποία είναι πλέον για τα καλά ερωτευμένος.

Αν και δεν έχει λάβει ειδική εκπαίδευση – δεν έχει τελειώσει κάποια σχολή καλών τεχνών, ο Χάντερ ασχολείται με την τέχνη από παιδί. Τα τελευταία χρόνια το έχει πάρει πολύ σοβαρά και μάλιστα μετακόμισε σε μια ήσυχη γειτονιά του Λος Αντζελες για να μπορεί να εξελιχθεί, όπως δηλώνει σε καλλιτέχνη πλήρους απασχόλησης. Διαθέτει και…ατζέντη. Τον Τζορτζ Μπεργκές, ο οποίος ετοιμάζει μια ιδιωτική προβολή στο Λος Αντελες στο φθινόπωρο και στη συνέχεια μια έκθεση στη Νέα Υόρκη Οι τιμές των έρων του κυμαίνονται από 75.000 $ για έργα σε χαρτί έως 500.000 $ για έργα ζωγραφικής μεγάλης κλίμακας, δήλωσε οΤζορτζ Μπεργκές.

Δουλεύοντας σε καμβά, μέταλλο και ιαπωνικό χαρτί Yupo, τα έργα τέχνης του Μπάιντεν συχνά έχουν στρώσεις, με στοιχεία φωτογραφίας, ζωγραφικής, κολάζ και ποίησης. Ορισμένα είναι γεωμετρικές αφαιρέσεις, γεμάτες με μοτίβα μάλλον ψυχεδελικά. Άλλοι πίνακες απεικονίζουν δέντρα, φύλλα και μέρη του σώματος,  όπως τεντωμένα χέρια.

Δεν ζωγραφίζει παρακινούμενος από το συναίσθημα. Το θεωρεί εφήμερο. «Για μένα, η ζωγραφική είναι πολύ περισσότερο η προσπάθεια να αναδείξω αυτό που θεωρώ καθολική αλήθεια» λέει στη συνέντευξή του στον ιστότοπο Artnet. «Η καθολική αλήθεια είναι ότι όλα συνδέονται μεταξύ τους και ότι υπάρχει κάτι που ξεπερνάει τις πέντε αισθήσεις μας. Αυτό που με συναρπάζει πραγματικά είναι η σύνδεση μεταξύ ευρείας και μικρής κλίμακας πραγμάτων και ο τρόπος που τα μοτίβα αυτά επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά».

Για τον Μπάιντεν, ο οποίος ασχολούνταν με την τέχνη καθ’ όλη τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του πατέρα του για την προεδρία των ΗΠΑ, η δημιουργική έκφραση δεν λειτουργεί ούτε ως μέσο διαφυγής ούτε ως μια μορφή θεραπείας. Και παρότι δήλωσε τον περασμένο Φεβρουάριο στους «New York Times» ότι η ζωγραφική ήταν εκείνη που «τον κρατούσε υγιή», τα κίνητρά του φαίνεται πως είναι σημαντικότερα. Σήμερα, «δεν είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιώ για να μπορέσω, με οποιονδήποτε τρόπο, να αντεπεξέλθω στην πραγματικότητα. Είναι κάτι με πολύ μεγαλύτερο βάθος» εξηγεί ο  εικαστικός που έχει δεχθεί επιρροές από το έργο του ελβετού ψυχιάτρου Καρλ Γιουνγκ, αλλά και από καλλιτέχνες όπως η Γιαγιόι Κουσάμα, ο Σον Σκάλι και ο Ντέιβιντ Χόκνι.