Suzanne Ciani στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Mια νέα σειρά συναυλιών έρχεται στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα
Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) από τις 23 Οκτωβρίου, με τίτλο Microcosmos και καλεσμένους σύγχρονους συνθέτες κλασικής μουσικής από τη διεθνή σκηνή, που χρησιμοποιούν, ή θέτουν ως βάση, τα ηλεκτρονικά στοιχεία για να αναπτύξουν το έργο τους.
Τη σειρά θα ανοίξει η Suzanne Ciani (23/10), πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής εδώ και 50 χρόνια με καθοριστικό έργο τόσο στη σύνθεση όσο και στο sound design, και θα ακολουθήσουν ο Ελβετός ακορντεονίστας Mario Batkovic (20/11), ο Ιταλός πολυοργανίστας Federico Albanese (04/12) και ο Αμερικανός Peter Broderick (05/03).

Τέσσερις ατμοσφαιρικές βραδιές στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ με πρωταγωνιστές τέσσερις σύγχρονες μουσικές ιδιοφυίες που σε όλη την πορεία τους φρεσκάρουν το avant garde, κάνοντάς το πιο προσιτό, εξερευνώντας παράλληλα τις απεριόριστες δυνατότητες του ήχου. Όλες οι συναυλίες της σειράς Microcosmos θα πραγματοποιηθούν χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Suzanne Ciani is one of electronic music’s greatest pioneers

Η Suzanne Ciani είναι η δημιουργός ενός από τους πιο αναγνωρίσιμους ήχους της διαφήμισης: ο κρότος του μπουκαλιού της Coca-Cola που ανοίγει και χύνεται σε ένα ποτήρι, με τις φυσαλίδες να αναβλύζουν έντονα και συγκρούονται μεταξύ τους. Ο ήχος ήταν πολύ πιο πλούσιος και πιο …αναβράζων από ό,τι θα μπορούσε ποτέ να είναι ένα πραγματικό μπουκάλι – και αυτό γιατί δημιουργήθηκε με τη χρήση ενός αρθρωτού συνθεσάιζερ Buchla, ενός ηλεκτρονικού οργάνου που πήρε το όνομά του από τον εφευρέτη του, τον αείμνηστο Don Buchla. Χρησιμοποιήθηκε τόσο σε ραδιοφωνικές όσο και σε τηλεοπτικές διαφημίσεις για το αναψυκτικό κατά τη δεκαετία του 1970 και έγινε σήμα κατατεθέν της επιτυχίας του Ciani.

Αλλά το έργο της Ιταλοαμερικανίδας συνθέτριας εκτείνεται πολύ πέρα από τα ηχητικά σχέδια και τις παρτιτούρες που παρείχε για οπτικά έργα. Η σειρά ambient, new age και κλασικών ολοκληρωμένων δίσκων της αναδιαμόρφωσε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να συντίθενται αυτά τα είδη, ενώ η δισκογραφική της εταιρεία Seventh Wave έδειξε ότι οι γυναίκες μπορούσαν να έχουν εξουσία πάνω στη δουλειά τους και να μην χρειάζεται να βασίζονται σε άλλες δισκογραφικές εταιρείες. Και πιο πρόσφατα άρχισε να καθοδηγεί ένα νέο κύμα ομοϊδεατών συνθετών, παίρνοντας υπό την προστασία της την επίσης ενθουσιώδη Buchla Kaitlyn Aurelia Smith στο στούντιο του σπιτιού της στην Καλιφόρνια.