Η πανδημία οδηγεί τις εταιρείες λιανικής πώλησης σε αναζήτηση καινοτομιών

Για πολλές εταιρίες λιανικής πώλησης, οι επιπτώσεις του Covid-19 στα πρώτα στάδια επηρέασαν τις επιχειρήσεις τους όπως ένας σεισμός- τις ισοπέδωσαν και σε ορισμένες περιπτώσεις τις κατέστρεψαν ολοσχερώς. Ενάμιση χρόνο μετά, οι αγορές παγκοσμίως φτάνουν σε διάφορα στάδια ανάκαμψης και τα δεδομένα της Edited δείχνουν πώς μετατοπίστηκαν οι αγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τι μπορούν να κάνουν οι λιανοπωλητές για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που προκύπτουν από τις επιδόσεις τους στην αγορά. 

Βασικά συμπεράσματα 

Το κλείσιμο των καταστημάτων επιτάχυνε την επείγουσα ανάγκη για καινοτομία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οδηγώντας σε δραματική βελτίωση σε ετήσια βάση για δείκτες KPIs όπως το ύψος των αποθεμάτων και ο μέσος αριθμός ημερών αποστολής.

Η καραντίνα και οι αλλαγές του τρόπου ζωής από την εργασία στο σπίτι οδήγησαν τους ευέλικτους λιανοπωλητές και τις μάρκες να προσαρμόσουν γρήγορα τις κατηγορίες τους από την επίσημη στην άνετη ενδυμασία.

Ενώ ορισμένες μάρκες επαναπροσδιορίζονται προκειμένου να προσφέρουν προσιτές τιμές, οι μάρκες πολυτελείας συνεχίζουν να γίνονται πιο ακριβές καθώς αυτή η αγορά ξεπερνά πολύ πιο γρήγορα την αρχική αμηχανία.

Τις πρώτες ημέρες της πανδημίας παρατηρήθηκε μια φρενίτιδα εκπτώσεων, η οποία δεν βοηθούσε προς την κερδοφορία ή την αποτελεσματικότητα των πωλήσεων. Τα επίπεδα εκπτώσεων του 2021 έχουν επιστρέψει και αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό το 2019 και βελτιώνουν την κερδοφορία. 

Στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές 

Τα στοιχεία της Accenture δείχνουν αύξηση κατά 160% της συχνότητας των ψηφιακών αγορών από εκείνους που σπάνια ψώνιζαν online πριν από την πανδημία. Οι εταιρείες έπρεπε γρήγορα να βρουν τρόπο να μετακινήσουν τα αποθέματα σε θέσεις από τις οποίες μπορούσαν να αποσταλούν, να αυξήσουν τα αποθέματα των αποθηκών, να επιταχύνουν την αποστολή και να αποφύγουν τις δαπανηρές ξεχωριστές αποστολές. 

Μείωση των “στάσιμων” αποθεμάτων 

Καθώς τα καταστήματα έκλειναν και η καταναλωτική ζήτηση μειωνόταν, οι εταιρείες ενδυμάτων έμειναν με υψηλά επίπεδα αποθεμάτων που δεν είχαν καταφέρει να πουλήσουν. Αναλύοντας τους ομοειδείς λιανοπωλητές μόδας και συγκρίνοντας τον Απρίλιο του 2021 με τον Απρίλιο του 2020, η αξία των “στάσιμων” αποθεμάτων  μειώθηκε κατά 38%. Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στην αυξημένη ζήτηση για είδη ρουχισμού, καθώς πραγματοποιούνται εμβολιασμοί και οι καταναλωτές επανέρχονται στους εξωτερικούς χώρους.

Ταχύτεροι χρόνοι αποστολής 

Πέρα από την ελαχιστοποίηση του “στάσιμου” αποθέματος, οι εταιρείες μόδας και τα brands είδαν τις επενδύσεις τους στην αποθήκη να αποδίδουν, με μείωση κατά 21% τοις εκατό του μέσου όρου των ημερών αποστολής. Όλα αυτά είναι πολύ υγιή μηνύματα για έναν κλάδο που αναγκάστηκε να καινοτομήσει στην εφοδιαστική του αλυσίδα και να μειώσει την ποικιλία του. 

Τον Αύγουστο του 2020, η McKinsey & Company ανέφερε ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως σχεδίαζαν πιο συντηρητικές αγορές και μείωση των δαπανών σε βασικές κατηγορίες λιανικής πώλησης, όπως ένδυση, υπόδηση, οικιακός εξοπλισμός, περιποίηση δέρματος και μακιγιάζ. Τα είδη σούπερ μάρκετ, η οικιακή ψυχαγωγία και οι οικιακές προμήθειες επρόκειτο να είναι οι ωφελημένοι αυτής της μετατόπισης της ζήτησης.

Όμως καθώς προχωρούν οι εμβολιασμοί και οι κυβερνήσεις αρχίζουν να επιτρέπουν μεγαλύτερη ελεύθερη κυκλοφορία, τα στοιχεία από την Edited δείχνουν ότι οι καταναλωτές αγκαλιάζουν κατηγορίες που προτιμούσαν πριν από την πανδημία, όπως φαίνεται από την αυξανόμενη ζήτηση για ψηλά τακούνια, μαγιό και σακάκια. Ήδη οι συλλογές της άνοιξης του 2022 δείχνουν ριζικά διαφορετικές από ό,τι πριν από ένα χρόνο και τα πρώτα στοιχεία πωλήσεων δείχνουν θετικά σημάδια ανάκαμψης.

πηγη