Home Η διάσωση της Στυμφαλίας μέσα από ένα ‘έξυπνο’ ταξίδι‘

Η διάσωση της Στυμφαλίας μέσα από ένα ‘έξυπνο’ ταξίδι‘

by bot

Τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες αιχμής, οι οποίες μοιάζουν βγαλμένες από ταινία επιστημονικής φαντασίας, έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν οι μαθητές που θα λάβουν μέρος στο διαδραστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι «Τα 7 Κλειδιά», το οποίο σχεδιάστηκε από το Πολιτιστικό Ιδρυμα του Ομίλου Πειραιώς και φιλοξενείται στο Ιδρυμα Ευγενίδου.

Η διάσωση της Στυμφαλίας μέσα από ένα ‘έξυπνο’ ταξίδι

Τα παιδιά θα κάνουν ένα «ταξίδι» σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μέσω του δικτύου των μουσείων του Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς, και θα γνωρίσουν «μαγικά» υλικά όπως το μάρμαρο, το μετάξι και το λάδι. Θα πειραματιστούν με αυτά και, όπως λέει και ο τίτλος του παιχνιδιού, θα κληθούν να βρουν τα επτά κλειδιά και να σώσουν τη λίμνη Στυμφαλία, έναν πολύτιμο υδροβιότοπο ο οποίος ανήκει στο Δίκτυο Natura 2000.

Το εγχείρημα συνδυάζει παιχνίδια γνώσεων και νέες τεχνολογίες, βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν τις διαδικασίες και τους μηχανισμούς του τεχνικού πολιτισμού. Μέσω της επαφής τους με βασικές πρώτες ύλες όπως το λάδι, το μετάξι, το μάρμαρο θα αντιληφθούν τη χρήση και τη σημασία τους στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού. Αυτό θα γίνει μέσω μίας «έξυπνης» διαδρομής με πολλά «εμπόδια» – γρίφους, αινίγματα, πειράματα.

Λέξεις – κλειδιά

Τα  παιδιά ρίχνουν νερό και βάζουν σε λειτουργία έναν υδρόμυλο. Με τον τρόπο αυτόν κατανοούν πώς η δυναμική ενέργεια μετατρέπεται σε κινητική και μετά σε ηλεκτρική.

Τα παιδιά ρίχνουν νερό και βάζουν σε λειτουργία έναν υδρόμυλο. Με τον τρόπο αυτόν κατανοούν πώς η δυναμική ενέργεια μετατρέπεται σε κινητική και μετά σε ηλεκτρική.

Κάποια από τα ερωτήματα, τις απαντήσεις των οποίων οι μαθητές θα γνωρίζουν μετά το τέλος του παιχνιδιού, είναι «πώς μπορούμε με ένα αμύγδαλο να βάψουμε ένα κομμάτι ύφασμα» «ποιο είναι το σκληρότερο υλικό στη φύση», «πώς η τριβή καθορίζει τη χρησιμότητα διαφορετικών υλικών», «τι είναι η Κάμινος Hoffmann», «ποιες είναι οι πηγές ενέργειας που βοηθούν στην παραγωγική διαδικασία». Εκτός από τη γνώση, οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα περιέχουν και τις λέξεις-κλειδιά που θα οδηγήσουν στη σωτηρία της λίμνης Στυμφαλίας.

Οι μαθητές χρησιμοποιούν τάμπλετ για να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να βρουν ένα από τα επτά κλειδιά και να προχωρήσουν στην επόμενη φάση του παιχνιδιού.

Οι μαθητές χρησιμοποιούν τάμπλετ για να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να βρουν ένα από τα επτά κλειδιά και να προχωρήσουν στην επόμενη φάση του παιχνιδιού.

Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, εξειδικευμένοι μουσειοπαιδαγωγοί θα βοηθούν τα παιδιά να εξοικειωθούν και να χρησιμοποιήσουν τις τεχνολογίες αιχμής που λειτουργούν με βάση την ανθρώπινη κίνηση, αλλά και τα τάμπλετ, τις έξυπνες οθόνες και τους μηχανισμούς των πειραμάτων με τα οποία θα μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα τα φυσικά.

Τα παιδιά πρέπει να «πιάσουν» τις λέξεις στον διαδραστικό τοίχο κουνώντας μόνο τα χέρια τους. Οταν καταφέρουν να βρουν τις λέξεις-κλειδιά θα φτάσουν στη λύση του μυστηρίου.

Τα παιδιά πρέπει να «πιάσουν» τις λέξεις στον διαδραστικό τοίχο κουνώντας μόνο τα χέρια τους. Οταν καταφέρουν να βρουν τις λέξεις-κλειδιά θα φτάσουν στη λύση του μυστηρίου.

Για τα στελέχη του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς, στόχος είναι να προσφέρουν γνώση και να προσελκύσουν τους μαθητές στα θεματικά μουσεία του μέσα από μία διάθεση παιχνιδιού και διασκέδασης. Τα επτά μουσεία του ΠΙΟΠ, τα οποία δίνουν και την έμπνευση στο παιχνίδι, είναι το Μουσείο Μετάξης στο Σουφλί, το Μουσείο Μαρμαροτεχνίας στον Πύργο της Τήνου, το Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού στη Σπάρτη, το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στη Λέσβο, το Μουσείο Μαστίχας στη Χίο, το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα και το Μουσείο Περιβάλλοντος στη Στυμφαλία.

Τα «επτα Κλειδιά» δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν το πείραμα του διαχωρισμού νερού και λαδιού με τη διαφορά του ειδικού βάρους.

Τα «επτα Κλειδιά» δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν το πείραμα του διαχωρισμού νερού και λαδιού με τη διαφορά του ειδικού βάρους.

Τα «7 Κλειδιά» θα φιλοξενούνται στο Ιδρυμα Ευγενίδου έως τις 30 Απριλίου. Τα σχολεία μπορούν να λάβουν μέρος στο παιχνίδι τις καθημερινές ύστερα από ραντεβού, ενώ οι μεμονωμένοι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν τα Σαββατοκύριακα. Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες και ανάλογα με τη βαθμολογία που θα συγκεντρώσουν θα λάβουν μέρος στην κλήρωση με έπαθλο μία εκδρομή σε κάποιο από τα μουσεία του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς.

Στέλιος Βογιατζάκης

Πηγή, Εθνος

artpointview.gr @ 2024