Πέτρος Φιλιππίδης: Η κατακόρυφη πτώση ενός ηθοποιού σε διάστημα μόλις έξι μηνών. Στις φυλακές της Τρίπολης μεταφέρεται σήμερα.. 

Σήμερα, Τετάρτη, θα γίνει η μεταγωγή του στις φυλακές της Τρίπολης, στις οποίες ήδη κρατείται προφυλακισμένος για ανάλογα αδικήματα και ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Λιγνάδης.

Χθες τη νύχτα, παρέμεινε στα κρατητήρια της ΓΑΔΑ, αφού λίγο νωρίτερα είχε απολογηθεί ενώπιον της 15ης ανακρίτριας για έναν βιασμό και δύο απόπειρες βιασμού και κρίθηκε προφυλακιστέος. Στο ανακριτικό γραφείο έφτασε κάτω από άκρα μυστικότητα, ενώ το προηγούμενο διάστημα είχαν προηγηθεί οι καταθέσεις των θυμάτων του αλλά και κάποιων μαρτύρων. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Πέτρος Φιλιππίδης αιφνιδιάστηκε από την απόφαση, καθώς φέρεται να πίστευε ότι θα αφεθεί ελεύθερος με την επιβολή περιοριστικών όρων.

Χρειάστηκαν έξι μήνες αλλεπάλληλων καταγγελιών γυναικών για να καταρρεύσει ένας σημαντικός ηθοποιός που ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στο κοινό, αν και όπως λέγεται – εκ των υστέρων φυσικά – δεν υπήρξε σε τίποτα γενναιόδωρος απέναντι σε κανένα. Κατά τη διάρκεια της δίκης, όποτε αυτή πραγματοποιηθεί,ο Πέτρος Φιλιππίδης θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον ίδιο του τον εαυτό πρωτίστως,καθώς θα κληθεί να αποκαλύψει – μπορεί και όχι – όσα μυστικά έπραττε σε βάρος των γυναικών που τον κατήγγειλαν για κακοποίηση.

——–

Σούρουπο Σαββάτου, στους κήπους του Προεδρικού Μεγάρου. Στην Δεξίωση για την Αποκατάσταση της Δημοκρατίας τα φλας αστράφτουν ασταμάτητα με κατεύθυνση όχι τόσο τους πολιτικούς αρχηγούς και τις μεταξύ τους συζητήσεις, ως συνήθως. Αυτή τη φορά εστιάζουν σε μια όμορφη, ψηλή γυναίκα που χαμογελά γαλήνια, στην Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους.

Στην γνωστή ηθοποιό που τον Φεβρουάριο ήταν μια από τις τρεις που πρώτες βγήκαν επωνύμως και κατήγγειλαν ότι έχουν παρενοχληθεί σεξουαλικά από τον Πέτρο Φιλιππίδη. Είναι μονίμως μαζί με την Σοφία Μπακατώρου, την γυναίκα στην οποία το ελληνικό #MeToo οφείλει τα πάντα και στη Σμαράγδα Καρύδη -τρεις φωτεινές γυναίκες που χαμογελούν ενωμένες.


Ακριβώς τρία εικοσιτετράωρα αργότερα, το απόγευμα της Τρίτης, κατά τη διάρκεια των δελτίων ειδήσεων σκάει ως έκτακτη είδηση το γεγονός ότι μετά την απολογία του στην 15η τακτική ανακρίτρια, ο Πέτρος Φιλιππίδης κρίθηκε προφυλακιστέος, κατηγορούμενος για έναν βιασμό το 2008, και δυο απόπειρες βιασμού το 2010 και το 2014. Ναι, οι καταγγελίες της Αννας Μαρίας Παπαχαράμπους, της Πηνελόπης Αναστασοπούλου και της Λένας Δροσάκη αφορούν αδικήματα που έχουν παραγραφεί. Ομως άνοιξαν την πόρτα στις υπόλοιπες τουλάχιστον τρεις γυναίκες να μιλήσουν και να οδηγήσουν τον Πέτρο Φιλιππίδη στην φυλακή -όπως όλα δείχνουν στην ίδια πτέρυγα με τον Δημήτρη Λιγνάδη και άλλους κατηγορούμενους για σεξουαλικά εγκλήματα στην Τρίπολη.

Χρειάστηκαν έξι μήνες για να έρθει η πλήρης αποκαθήλωση του ηθοποιού που υπήρξε ένας από τους κωμικούς που καθόρισαν τις τελευταίες δεκαετίες, που έγινε συνομιλητής εκατομμυρίων πολιτών μέσα από κυρίως τηλεοπτικούς ρόλους και μετά θιασάρχης με sold out παραστάσεις. Από τον κάφρο αστυνομικό στους «Απαράδεκτους» και τον «Λάκη τον Γλυκούλη», ως τον Νικηφόρο στο Πενήντα-Πενήντα» έγινε ο κολλητός που φαντασιώνεσαι ότι παίζεις μαζί του τάβλι και μεθάς μιλώντας για γυναίκες, ο σύζυγος που σε τρελαίνει, ο στερεοτυπικός Ελληνας προστατευτικός πατέρας.

H πρώτη ανάρτηση που έκανε τα στόματα να ανοίξουν
Εξι μήνες ακριβώς: στις 27 Ιανουαρίου η Πηνελόπη Αναστασοπούλου έκανε ένα αινιγματικό ως προς τον καταγγελόμενο ποστ στο Instagram, που αφορούσε τον Πέτρο Φιλιππίδη όπως αποκαλύφθηκε λίγες μέρες μετά στην κοινή της τοποθέτηση με τις κυρίες Παπαχαραλάμπους και Δροσάκη.

Εγραφε μεταξύ άλλων στις 27 Ιανουαρίου 2021 η Αναστασοπούλου, στη σκιά του σκανδάλου Λιγνάδη και των αποκαλύψεων της Ζέτας Δούκα για τον Γιώργο Κιμούλη: «Σκεφθείτε να πηγαίνετε σε οντισιόν ως νέα ηθοποιός και ο άλλος αντίστοιχος σκηνοθέτης και συνάδελφος να αυτοικανοποιειται την ώρα που αυτοσχεδιάζεις σύμφωνα με τις οδηγίες του. Και πολλά πολλά άλλα… Γιατί είναι και τα άλλα. Το bullying, η απαξίωση, οι χαρακτηρισμοί. Σκέψου την κούραση, την απόγνωση, την απόλυτη στενοχώρια όταν σε αντίξοες συνθήκες βάλεσαι ασταμάτητα με σχόλια και ψυχολογικό πόλεμο. Είμαι εδώ για να δηλώσω πως δεν πρέπει να μένει κανένα στόμα κλειστό όταν κάποιος σε υποτιμά και σε βασανίζει. Όποιος κι αν είναι αυτός».

Καθοριστικός κρίκος του ελληνικού #MeToo

Στις 27 Ιουλίου ο Πέτρος Φιλιππίδης οδηγείται στη φυλακή λέγοντας σοκαρισμένος -σύμφωνα με το ρεπορτάζ- «δεν το πιστεύω». Μια φράση που μοιάζει να δικαιώνει απολύτως την στάση που είχε κρατήσει στον δημόσιο λόγο του εδώ και χρόνια, πριν γίνει κρίκος καθοριστικός του ελληνικού #ΜeToo. Μια στάση αλλαζονείας και εξουσίας, μια στάση ρητής διακύρηξης του ταλέντου και της εξουσίας που έχει στον χώρο του. «Δεν το πιστεύω». Μετά από τον σάλο που είχε προκληθεί, την απόλυτη αποκαθήλωση, τις επώνυμες και σοκαριστικές καταγγελίες, πίστευε ότι θα κυκλοφορούσε ξανά ελεύθερος.

Ισως να δημιούργησε αυτή την πεποίθηση και αυτό το εξάμηνο που μεσολάβησε από τις πρώτες καταγγελίες ως την προφυλάκιση. Ενώ στην περίπτωση του Δημήτρη Λιγνάδη οι εξελίξεις -αστυνομικές, δικαστικές- υπήρξαν καταιγιστικές και ήδη τον Φεβρουάριο είχε οδηγηθεί στην Τρίπολη, στην περίπτωση του Φιλιππίδη χρειάστηκαν 180 ημέρες. Και ταυτόχρονα είχαν υψωθεί φωνές που όχι απλώς εξέφραζαν αμφιβολίες για τις κατηγορίες, αλλά απερίφραστα δήλωναν ότι τάσσονται με τον Φιλιππίδη, δήλωναν ότι δεν είναι ικανός να κάνει σεξουαλικά εγκλήματα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Βάνας Μπάρμπα και της απερίφραστης στάσης που κράτησε. Από χθες το όνομά της μπήκε στο βαϊράλιτι της είδησης, με πολλούς σαρκαστικά να αναρωτιούνται αν η ανακρίτρια ρώτησε την κυρία Μπάρμπα πριν αποφασίσει.

Υβρις, Νέμεσις, Τίσις. Ο Πέτρος Φιλιππίδης όπως ανοιχτά καταγγέλουν νέοι συναδελφοί του, δεν υπήρξε γενναιόδωρος απέναντί τους, μάλλον το αντίθετο, υπήρξε σκληρός. Δεν έδειξε δηλαδή την εύνοια που ο ίδιος έμοιαζε να απόλαυσε: μεγαλωμένος σε αστική οικογένεια με πατέρα διευθυντή κλινικής και μητέρα που τον έπαιρνε συνέχεια μαζί της στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Αν και κακός μαθητής και εντελώς άπειρος κατόρθωσε να μπει στη Σχολή του Θέατρου Τέχνης Κάρολος Κουν διότι το ταλέντο του ήταν πάντα εκεί και πάντα λαμπερό και γρήγορα ανέβηκε στην κορυφή με πλήθος ρόλων και πλήθος ευκαιριών που του δόθηκαν απλόχερα.

Η προειδοποίηση στον Μπουσουλόπουλο
Και αν η συμπεριφορά του και η διαρκής γεύση της εξουσίας στο στόμα του ήταν ένα από τα καλά κρυμμένα μυστικά του ελληνικού θεάτρου και της τηλεόρασης (η ομερτά που δεν σου στερεί ρόλους και δεν σε στέλνει στον Καιάδα των Τεχνών), το πανελλήνιο το συνειδητοποίησε για πρώτη φορά εκείνο το πρωί που με σκληρή έκφραση ο Πέτρος Φιλιππίδης, κάθισε απέναντι από τον Γιώργο Λιάγκα και αποδόμησε τον νεαρό ηθοποιό Πέτρο Μπουσουλόπουλο, επειδή τόλμησε να μην τον βάλει στο top 3 των αγαπημένων του ηθοποιών. «Είναι πιτσιρικάς ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος; Δεν έχει ηλικία το θέατρο πείτε στον κύριο Μπουσουλόπουλο. Να είναι πιο προσεκτικός. Γιατί ο κύριος Μπουσουλόπουλος έχει παίξει με δύο από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς. Με τον κύριο Μπέζο και με τον κύριο Φιλιππίδη». Να είναι πιο προσεκτικός… Αυτομάτως σκέφτεται κανείς εικόνες με τον Μάρλον Μπράντο ως Νονό να προσφέρει το χέρι του για να το φιλήσουν όσοι ζητούν μια θέση στον ήλιο πλάι του.

Από αυτή την αποστροφή που ξένισε και που οδήγησε αμέσως στο Twitter σε αντίστοιχες αποκαλύψεις για την συμπεριφορά του, μέχρι τις φρικτές καταγγελίες των τριών ηθοποιών με αποκαλύψεις που κόβουν την ανάσα, η απόσταση ήταν μεγάλη. και ας έλεγε ο Πέτρος Φιλιππίδης ότι κατά τη γνώμη του το 99% όσων χρησιμοποιούν Twitter είναι ηλίθιοι. Η συμπεριφορά του τις πρώτες μέρες μετά τις αποκαλύψεις ήταν ενδεικτικές της στάσης του εν γένει: πρώτα εξέδωσε μια ανακοίνωση μπούμερανγκ, πριν καν γίνουν οι επώνυμες καταγγελίες, που απαγόρευε να χρησιμοποιηθεί το όνομά του σε σχέση με πιθανές αποκαλύψεις τις επόμενες ημέρες. Ετσι έγινε «ο πασίγνωστος ηθοποιός» στις ειδήσεις που ακολούθησαν.

Δολοφονία χαρακτήρων
Στη συνέχεια μπήκε εκτάκτως στο νοσοκομείο με λιποθυμικό επεισόδιο ή συμπτώματα ήπιου εγκεφαλικού. Ακολούθησαν διαρροές από το απολογητικό του υπόμνημα, με στόχο να στιγματιστούν οι καταγγέλουσες και κυρίως η Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους με την οποία ισχυρίσθηκε ότι εκείνη την εποχή είχε ερωτική σχέση. Γεγονός που η ίδια κατηγορηματικά αρνήθηκε, χωρίς να πέσει στην παγίδα να απαντήσει επιθετικά. Αρνήθηκε το γεγονός και δεν προχώρησε καν σε κάποια μήνυση όπως κάποιοι ίσως ήλπιζαν. Για αυτήν, ο ήρεμος δρόμος της αλήθειας και της αναμονής των αποφάσεων των δικαστικών αρχών, είναι η πιο δυνατή και σαφής απάντηση.

Ο Σπύρος Μιχαλόπουλος, ο σκηνοθέτης του σίριαλ «Αγριες Μέλισσες» oργισμένος κατηγόρησε τον Φιλιππίδδη για δολοφονία χαρακτήρων. Χτύπησε έτσι στον πυρήνα του θέματος. Φαίνεται από τις λέξεις που επέλεξε να χρησιμοποιήσει και τη φόρτισή του, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega τον περασμένο Μάιο. «Είμαι θύμα μιας αδυσώπητης και λυσσώδους συκοφαντίας, από πρόσωπα που δυστυχώς έχουν ευτελή κίνητρα να ακουστούν τα ονόματά τους στην δημοσιότητα ή/και στο θεατρικό γίγνεσθαι. Οι καταγγελίες εις βάρος μου είναι απολύτως ψευδείς και ανυπόστατες τη δε τέλεση των αποδιδόμενων σε εμένα πράξεων αρνούμαι κατηγορηματικώς, καθώς ουδέποτε προέβη σε ουδεμία πράξη η οποία συνιστά κάποιο εκ των ανωτέρω αναφερόμενων αδικημάτων. Εκφράζω το βαθύτατο σεβασμό μου στην γυναίκα και την γενετήσια ελευθερία».