Εκπαιδευτικός κύκλος πέντε σεμιναρίων μέσα από το μαγικό κόσμο του ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ και του ΧΡΩΜΑΤΟΣ

 Εμπνευστής και Δημιουργός : Ζωή Νικητάκη 

“Ένας κύκλος πέντε τηλεσεμιναρίων που η διάρκειά τους θα είναι 2 ώρες και 30 λεπτά το καθένα, με στόχο να δοθούν κάποιοι μικροί μαγικοί σπόροι για τον κήπο που όλοι μαζί καλούμαστε να φυτέψουμε για να δημιουργήσουμε από τα συντρίμμια του παλιού, τον Νέο Μαγικό Κόσμο. Τα παιδιά που έχουν κληθεί να έρθουν στον κόσμο μας έχουν κάνει μια μεγάλη θυσία με στόχο να βοηθήσουν τη Γη στην κρίσιμη αυτή στιγμή. Καλούμαστε να αφουγκραστούμε το τραγούδι των ψυχών τους και να τα βοηθήσουμε ώστε να μπορέσουν να συνθέσουν έναν αλλιώτικο κόσμο που θα φέρει πιο πολλές στάλες του Ουρανού.

Στο σεμινάριο αυτό μέσα από την διαδρομή μου μιας ζωής στο πεδίο του παραμυθιού, στο πεδίο της θεραπείας με την ευρεία έννοια της φροντίδας και της επιμέλειας κι έχοντας ασχοληθεί 30 χρόνια με τα παιδιά και τα τελευταία με ενήλικες (ανθρώπους από τον χώρο της ψυχικής υγείας, παιδαγωγούς, γονείς, ή ανθρώπους που απλά θέλουν να απελευθερωθούν από τα δεσμά της άγνοιας και να λυτρωθούν από τις πληγές τους προχωρώντας μπροστά) θα δώσω μικρά σποράκια που ευελπιστώ πως θα βοηθήσουν, όπως τα πετραδάκια τον Κοντορεβυθούλη, να εξέλθουμε από το δάσος των Σκιών και να ενεργοποιηθούμε παίρνοντας από το χέρι τα παιδιά μας κι ακολουθώντας τα εκεί που μας οδηγούν… Τα παιδιά γνωρίζουν πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε.

 Σας καλώ να συνταξιδέψουμε στον μαγικό κόσμο του παραμυθιού και των χρωμάτων, μέσα από ασκήσεις ψυχοδυναμικών οραματισμών και δημιουργικής φαντασίας μέσα από την Ιαματική Ταξιδευτική, τη θεραπευτική και συμβουλευτική μέθοδο που αναπτύχθηκε ως καρπός του ιερού δέντρου της ζωής μου.

Όσοι θελήσουν, μπορούν  ίσως να συνεχίσουν, με τους επόμενους κύκλους ή με εκπαίδευση πιο συστηματική.  Άλλοι πάλι μπορεί να πάρουν την άκρη του κουβαριού και να συνεχίσουν το ταξίδι μέσα από τη δική τους διαδρομή, αλλά το βέβαιο θα είναι πως μέσα τους πια θα έχει φωλιάσει μια καινούρια αχτίδα μαγική και ίσως αλλούτερη, που έλεγε και η γιαγιά μου. Μια αχτίδα που χρειάζεται να διέλθει από τη ρωγμή τούτου του κόσμου για να μπολιάσει όσους θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά.

Ολοκληρώνοντας τη σύντομη περιγραφή της μαγικής πλοήγησής μας, θα αναφέρω μια φράση ενός ευφάνταστου παιδαγωγού, του Τζάνι Ροντάρι :

“η Φαντασία έχει τη δική της θέση στη διαπαιδαγώγιση, σε όποιον έχει εμπιστοσύνη στην παιδική δημιουργικότητα, σε όποιον γνωρίζει τι απελευθερωτική αξία μπορεί να έχει η λέξη. Όχι γιατί όλοι είναι καλλιτέχνες, αλλά για να μην είναι κανένας σκλάβος.”

Στον κύκλο αυτό θα επιχειρήσουμε να αγγίξουμε με όσο πιο πολή αγάπη μπορούμε, τα εξής:

1.     Εισαγωγή στην Ιαματική Ταξιδευτική και στη δύναμη του παραμυθιού και του χρώματος για τη ζωή μας.

2.     Πώς μπορώ να φτιάξω ένα θεραπευτικό παραμύθι και να γιατρέψω  κομμάτια μέσα στην ύπαρξή μου και στη ζωή μου;

3.     Πώς μπορώ να φτιάξω ένα παραμύθι μαζί με το παιδί μου και πώς μπορώ να το βοηθήσω μέσα από αυτό το μονοπάτι;

4.     Τρόποι και παραδείγματα συνδημιουργίας παραμυθιού με τα παιδιά . Τρόποι εκγύμνασης της δημιουργικής φαντασίας  με στόχο να εκτροχιαστεί από τις υπερβολικά συνηθισμένες ράγες της φαντασίας.

5.     Αν δεχτούμε ότι η Αλήθεια αποτελεί τη θεία έκφραση και ότι ο καθένας μας εκφράζει ένα κομμάτι της ανάλογα με το σημείο της εξέλιξής του, τότε από αυτό το σημείο μπορεί και να δημιουργήσει το δικό του παραμύθι  μιλώντας για της καρδιάς του την αλήθεια.

Γιατί να παρακολουθήσει κάποιος τον εκπαιδευτικό κύκλου των  5 σεμιναρίων με θέμα: “Ασκήσεις δημιουργικής φαντασίας και εμψύχωσης”

Ποιός είναι ο σκοπός:

1.     να βοηθηθούν οι γονείς και όσοι ασχολούνται με τα παιδιά ως παιδαγωγοί, ως ψυχολόγοι ή ψυχοθεραπευτές, κλπ. ώστε να μπορέσουν να ξαναθυμηθούν και να αφουγκραστούν πιο βαθιά τη συμβολική γλώσσα του κόσμου της φαντασίας των παιδιών. Με κύρια εργαλεία το παραμύθι και το χρώμα θα μπορέσουν να εισέλθουν στον μαγικό κόσμο που ολοι ως παιδιά γνωρίζαμε καλά και ως εκ τούτου να μπορέσουν να αντιληφθούν και να κατανοήσουν ίως λίγο καλύτερα τις ανάγκες των παιδιών  αλληλεπιδρώντας πιο αποτελεσματικά και καθιστώντας τον εαυτό τους όχι απλά παρατηρητή, αλλά συγκοινωνό και συνδημιουργό του φανταστικού κόσμου.

2.     Να βοηθηθεί το εσώτερο παιδί των μεγάλων, αυτό που έχει παραγκωνιστεί, παραμεληθεί και συρρικνωθεί, ώστε να  αναδυθεί από την κρυψώνα του και να λάβει τη θέση, τη φροντίδα και την προσοχή που του αναλογεί. Να αποτελέσει έναν μαγικό βοηθό στην εργασία εμψύχωσης, αλλά και άσκησης της δημιουργικής φαντασίας.

3.     Να ανακαλύψουν οι συμμετέχοντες στον παραμυθοταξιδευτικό αυτό κύκλο την κρυμμένη διαδρομή για τη χώρα της φαντασίας, ακόμα και αυτοί που συχνά παραπονιούνται πως στερούνται της φαντασίας και πως δεν μπορούν να είναι δημιουργικοί. Ακόμα και αυτοί ίσως να εκπλαγούν ανακαλύπτοντας τις κρυμμένες δυνατότητες που κυοφορούν. Στον κύκλο αυτό θα ξεδιπλωθεί η χαρτογράφηση αδρομερώς,  ώστε να κινητοποιήσει ακόμα πιο πολύ την  ατομική εσωτερική αναζήτηση του ξεχασμένου μαγικοφανταστικού τόπου.

4.     Να ανακαλύψουν κάποιο κρυμμένο ταλέντο, ακόμα και παραμυθοσυγγραφικό, μιας και θα γραφτούν παραμύθια μέσα από εβδομαδιαίες εργασίες που θα δοθούν, αλλά και να ανακαλύψουν κρυμμένα κομμάτια της μυστικής ψυχογεωγραφίας τους.

5.     Να γνωρίσουν μια άλλη διάσταση του παραμυθιού που ίσως να μην έχουν φανταστεί ως τώρα την ύπαρξή της και εμβαθύνοντας στο πεδίο αυτό να ανακαλύψουν και τρόπους της θεραπευτικής λειτουργίας του για τους ίδιους και για τα παιδιά”