Νέος Κύκλος της Ναυτιλίας;
Ποιός περίμενε την έκρηξη των Ναύλων καθώς ο Covid19 καιροφυλακτεί, μεταμφιέζεται και συνεχίζει να απειλεί.
Βρισκόμαστε μπροστά σε μεγάλο ή μικρό κύκλο της ανάκαμψης της Ναυτιλίας.
Απο τις παρακάτω γραμμές μπορεί κανείς να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Ο εμβολιασμός του πληθυσμού στις προηγμένες οικονομίες της Άπω Ανατολής έχει ξεπεράσει το 40%, στις αναδυόμενες της αγορές της περιοχής, που βασίζονται πολύ στον τουρισμό και εμβάσματα απο διασυνοριακές ροές εργασίας, ολιγότερο από το ήμισυ, και δυστυχώς ακόμη ολιγότερο σε χώρες χαμηλού εισοδήματος.
Έτσι στην Ασία παρά την ισχυρή παγκόσμια οικονομική δυναμική, το Βαρόμετρο Πρακτικών Πληρωμών Atradius, υπενθυμίζει ότι το 50% όλων των πιστώσεων των πωλήσεων, από επιχειρήσεις σε επιχειρήσεις ήταν καθυστερημένες το 2ο τρίμηνο του 2021.
Η μείωση εως και παύση των φορολογικών πακέτων θα δοκιμάσουν την ταμειακή ικανότητα των εταιρειών.
Φυσικά η Κίνα συνεχίζει να διαφεντεύει στις εξαγωγές, και εδώ παρατηρούμε οτι η τιμή, μεταφοράς ανα εμπορευματοκιβώτιο, πενταπλασιάστηκε και, μαζί με τη μεγάλη αύξηση των υπολοίπων ναύλων έχει αρχίσει να μετακυλίεται στην κατανάλωση.
Απο τη δυτική πλευρά, με πρώτες τις ΗΠΑ, η οικονομική παραγωγή, στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, ξεπέρασε τα προ πανδημιας επίπεδα, παρά την χειρότερη ύφεση στη μεταπολεμική ιστορία της χώρας. Η αγορά εργασίας έχει επίσης κάνει σημαντικά βήματα. Απο τα 22 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που χάθηκαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020, σχεδόν τα 17 εκατομμύρια ανακτήθηκαν.
Οι καταναλωτές βοηθούν στην ανάκαμψη, αλλα και εισπράττουν απο αυτήν λόγω της ανάκαμψης της αγοράς εργασίας.
Έρευνες καταδεικνύουν οτι το δημοσιονομικό κίνητρο – ύψους 5,3 τρις δολαρίων ΗΠΑ έως τον Ιούνιο του 2021 είναι πάνω από έξι φορές μεγαλύτερο από το κίνητρο της Κίνας, μετά απο την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.
Έτσι η ΗΠΑ συνεχίζει να είναι η μεγαλύτερη οικονομία αλλά και καταναλωτική αγορά στον κόσμο.
Ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι το αμερικανικό σχέδιο διάσωσης 1,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ – που είχαμε προαναφέρει σε προήγούμενο άρθρο- θα μπορούσε να αυξήσει την Παγκόσμια παραγωγή περίπου 1% κατα το επόμενο έτος εφαρμογής.
Κατά το ΔΝΤ, μολονότι η αύξηση του ΑΕΠ έχει πιθανώς φτάσει στην κορύφωσή της οι αναμενόμενες ενισχύσεις στις επενδύσεις σε υποδομές και δίκτυο κοινωνικής ασφάλισης, διακρίνει οτι αυξάνονται οι προβλέψεις του Ιουλίου για αύξηση του ΑΕΠ (σε 7% το 2021 και 4,9% το 2022).
Ωστόσο,παρά το γεγονός ότι πάνω από το 50% του πληθυσμού είναι πλήρως εμβολιασμένος, οι ΗΠΑ αναφέρουν περίπου 150.000 νέα κρούσματα ημερήσιας νόσου COVID-19, πάνω από το μισό της κορυφής που έφτασε τον Ιανουάριο,
Η Ε.Ε, συνεχίζει να αποφεύγει τις καινοτομίες και να ακολουθεί πιστά τις παλιομοδίτικες συνταγές, έτσι συνεχίζει να αγκομαχεί και η πολιτική να ξεπερνάει ή και να υπερκαλύπτει την οικονομία.
Όταν και όποτε αποφασιστεί η πραγματική Ένωση θα της δοθεί η ευκαιρία να επανακάμψει και να συμμετάσχει ισότιμα στην κούρσα της επιτυχίας.
Γενικότερα θεωρείται οτι η πολιτική και τα μέτρα για την Κλιματική Αλλαγή, εκτός απο την βελτίωση της ατμόσφαιρας θα αποτελέσουν και έναυσμα μεγάλων αλλαγών στην βιομηχανία και ότι περιλαμβάνει αυτή, που θα ωφελήσουν την Παγκόσμια Οικονομία.
Σημ. Τα τραίνα που προγραμματίζονται να μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια ακολουθώντας ‘’το δρόμο του μεταξιού’’ β) οι τραινοειδείς Κάψουλες υπο την μορφή ιδιόμορφων εμπορευματοκιβωτίων που θα μεταφέρουν εμπορεύματα σε χρόνο dt, αλλα και γ) οινέες δραστηριότητες στεριανών εταιρειών, όπως Alibaba, που προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων, με το δίκτυο Cainiao – τμήμα εφοδιαστικής της Alibaba – ξεκινώντας απο τη δημιουργία μια απευθείας θαλάσσιας εμπορευματικής διαδρομής μεταξύ Κίνας και Νότιας Κορέας, που θα εκτελείται τουλάχιστον έξι φορές την εβδομάδα και θα επιφέρει μείωση εξόδων αποστολής κατά 30% δεν αποτελούν, ακόμη, εναν ουσιαστικό ανταγωνιστή της Ναυτιλίας.
Δημήτριος Π. Ηλιού. Διετέλεσε εκλεγμένο μέλος του ΔΤ του Baltic exchange