Home Πολιτισμος  Frida Kahlo/«Δεν έπρεπε να ζήσω… Αλλά έζησα» – ALHAMBRA ART THEATRE (ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΑΜΠΡΑ)

 Frida Kahlo/«Δεν έπρεπε να ζήσω… Αλλά έζησα» – ALHAMBRA ART THEATRE (ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΑΜΠΡΑ)

by bot
Frida Kahlo/«Δεν έπρεπε να ζήσω… Αλλά έζησα» – ALHAMBRA ART THEATRE (ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΑΜΠΡΑ)
 Frida Kahlo, Frida Κιάλλο! Ας μου επιτραπεί η ανορθογραφία, μόνο γι’ αυτή τη φορά. Λογοπαίγνιο με το επώνυμο της Μεξικανίδας ζωγράφου και μίας μορφής που γενικότερα εξιτάρει με τη ζωή που έζησε. Πιο πολύ – ίσως – για εκείνη που δεν έζησε. Όπως ακούσαμε και κατά τη διάρκεια της παράστασης, «Δεν έπρεπε να ζήσω… Αλλά έζησα». Η γυναίκα που πάλεψε με την πολιομυελίτιδα, το πλάσμα που έτυχε να επιβαίνει σε ένα λεωφορείο, το οποίο συγκρούστηκε με ένα τραμ, το οποίο «κατάφερε» να τη σπάσει ολόκληρη και να της «προσφέρει» μία συνέχεια γεμάτη πόνο, εγχειρήσεις και πάλι πόνο. Η Frida Kahlo όμως δεν μεμψιμοίρησε. Ζωγράφησε, δημιούργησε, έζησε και περίμενε τον θάνατο από νωρίς.
«Ο θάνατος, όπως και το βιολί, δεν είναι μόνο θέμα ικανότητας. Θέλει και εξάσκηση». Ο πρόλογος μίας παράστασης, για την οποία δεν έχω ιδέα. Δεν ξέρω πώς κινείται. Δεν γνωρίζω πώς στοιχειοθετείται. Εκεί πλέον μας συστήνεται ο Robin Beer. O κύριος Beer έχει αναλάβει τα φώτα, έχει αναλάβει να δείχνει τις εικόνες πίσω από την ερμηνεύτρια, έχει αναλάβει να κάνει ζωντανό animation, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες, τα χέρια του, μία κάμερα και έναν υπολογιστή. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Όταν μάλιστα κινήσεις και ατάκες έδεναν με εκείνον τον εξωφρενικά αριστουργηματικό τρόπο… Εκεί πλέον συνειδητοποίησα το μέγεθος και το μεγαλείο της σκληρής δουλειάς.
frida22front
Ο έτερος παράγοντας της παράστασης είναι η ίδια η ηθοποιός που ενσαρκώνει τη Φρίντα. Η κυρία Κατερίνα Δαμβόγλου. Με το ντύσιμό της, το χτένισμά της, το μακιγιάζ της, με όλο το «πακέτο» να την κάνουν να μοιάζει τόσο πολύ με την ίδια τη Φρίντα, με την κίνησή της, με τα ελληνικά της που ποτίζονται από μία εκλεπτυσμένη, ιδιοφυώς δοσμένη και ευωδιαστή ισπανική ένρινη προφορά… Η κυρία Δαμβόγλου έπεισε όλον τον κόσμο ότι η Φρίντα «επέστρεψε» για να πει την ιστορία της και πως στη συνέχεια «ξανάφυγε». Αφού πια, εκείνος «ήλθε». Η ηθοποιός έχει γράψει το κείμενο και έχει επιμεληθεί τη δραματουργία. Και είναι τόσο τέλεια που δεν πιστεύεις στα μάτια και τ’ αυτιά σου.
Στην αρχή της παράστασης και ενώ η Φρίντα εξιστορεί και μιλά για την οικογένειά της και δη τον επιληπτικό πατέρα της, κάποιος από τους θεατές βήχει. Η ερμηνεύτρια αφήνει να ζωγραφιστεί στο πρόσωπό της ένα σαγηνευτικό χαμόγελο και λέει απαλά «Ο νονός!», κατεδαφίζοντας το θέατρο από τα γέλια, για να συνεχίσει άμεσα με τον μονόλογό της. Όταν έχεις επιφορτιστεί με την απόδοση ενός τόσο δύσκολου κειμένου, με αθρόα ροή, με πάμπολλες ημερομηνίες και θέματα, δεν τολμάς καν να σκεφτείς να «παρεκκλίνεις» κατά τέτοιο τρόπο. Το ρίσκο του σεντονιού είναι τεράστιο. Όταν όμως έχεις λιώσεις το κείμενο, το έχεις φέρει σε ένα σημείο που το αποδίδεις άψογα ακόμα και στον ύπνο σου, τότε δεν έχεις πλέον κανένα θέμα να κάνεις κάτι τέτοιο. Και η Κατερίνα Δαμβόγλου είναι σε αυτό το σημείο. Μιάμιση ώρα μονόλογος και κανείς δεν κατάλαβε πώς πέρασε. Απίστευτη ευρηματικότητα, η πλέον θαυμαστή απόδοση και μία ηθοποιός που έχει πλήρως μεταμορφωθεί σε αερικό και από κει σε Φρίντα. Και κοιτά κάθε θεατή στα μάτια. Ο καθένας μας νομίζει πως παίζει μόνο για τον καθένα μας και κανέναν άλλο. Προφανέστατα μία από τις πλέον συγκλονιστικές ερμηνείες της σεζόν αυτής, άνετα και της επόμενης.
frida2217
Ανάβει και ξανανάβει τσιγάρο. Είναι το παρεάκι της για τη διαδρομή στη σκηνή. Είναι το αξεσουάρ της κατά τη διάρκεια του μπιζαρίσματος. Είναι ο εξορκισμός ενός εξωραϊσμού. Θέλει τόσα πολλά να κάνει ακόμα. Θέλει «απλά» να κάνει ένα παιδί, αλλά οι μοίρες έχουν άλλη γνώμη. Έφυγε λίγο μετά τα τεσσαρακοστά έβδομα γενέθλιά της. Και το ήξερε από τα δεκαοκτώ της. Θα ήθελα να γράψω ακόμα πεντακόσιες λέξεις για τούτη εδώ την υπέροχη χωροχρονική βαρκάδα, αλλά ό,τι κι αν σκεφτώ θα είναι λίγο μπροστά στην έμπνευση και υποδειγματική εκτέλεση των συντελεστών. Magdalena Carmen Frida Kahlo Calderón… Ήλθες;
Κώστας Κούλης
frida2218
Ταυτότητα παράστασης:
Κείμενο – Επεξεργασία: Κατερίνα Δαμβόγλου
Σκηνοθεσία: Fly Theatre
Δραματουργία: Μιράντα Βατικιώτη
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ερμίνα Αποστολάκη
Φώτα – Ήχος – Βίντεο: Robin Beer
Μακιγιάζ: Όλγα Πάτσιου
Photo Credits: Αλίκη Χιωτάκη – Ευαγγελία Θωμάκου

Παραγωγή: Α.Μ.Κ.Ε. «Βασίλης Δαμβόγλου»
Παίζουν: Κατερίνα Δαμβόγλου – Robin Beer

frida2216
Πληροφορίες:

ALHAMBRA ART THEATRE (ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΑΜΠΡΑ)
Διεύθυνση: Στουρνάρη 53, Αθήνα 104 32
Τηλέφωνα Θεάτρου – Κρατήσεις : 210 522 0120-1
Web address: https://www.alhambra-art-theatre.gr
e-mail: info@alhambra-art-theatre.gr
Facebook: https://www.facebook.com/alhambraarttheatreproductions
Instagram: https://www.instagram.com/alhambraartproductions

Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2022
Παραστάσεις: κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Ημερομηνίες παραστάσεων:
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: 7-8-14-15-21-22
ΜΑΡΤΙΟΣ: 7-8-14-15
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων: 15€ Γενική είσοδος | 12€ φοιτητών, ανέργων, άνω των 65 & ΑΜΕΑ

Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/alhambra/frida-ki-allo/

Ακολουθείστε τους Fly Theatre και την παράσταση στα Social Media:
https://www.facebook.com/pg/flytheatregreece
https://www.instagram.com/flytheatregreece
http://www.flytheatre.gr

frida2219
Links:
[1] http://VIVA.GR
[2] https://www.facebook.com/pg/flytheatregreece
[3] http://www.flytheatre.gr/

Να σημειώσουμε ότι το ALHAMBRA ART THEATRE (ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΑΜΠΡΑ) είναι εξοπλισμένο με ένα υπερσύγχρονο Σύστημα ανοικτού κυκλώματος μεταφοράς αέρα και τηρώντας στο έπακρο τα πρωτόκολλα υγιεινής, όπως αυτά έχουν υπαγορευθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού, φροντίζει να παραμείνουμε όλοι ασφαλείς, παρακολουθώντας τις αγαπημένες μας παραστάσεις.

Οι θεατές, εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:
[α] πιστοποιητικού εμβολιασμού
[β] πιστοποιητικού νόσησης
[γ] αστυνομική ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο ή άλλο αποδεικτικό ταυτότητας προκειμένου να διενεργείται έλεγχος ταυτοπροσωπίας προς τα ανωτέρω υπό [α] και [β].
Τα ανωτέρω πιστοποιητικά, υπό [α] και [β], επιδεικνύονται είτε σε έγχαρτη μορφή
(εκτυπωμένα), είτε ηλεκτρονικά μέσω της κινητής συσκευής του θεατή, τα οποία ο ιδιοκτήτης ή νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης (ή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο) σαρώνει ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής του άρθρου 33 του ν. 4816/2021 (Α ́ 118) Covid Free GR.

 

You may also like

artpointview.gr @ 2024