Η Yelp περιορίζεται σε ένα γραφείο στις ΗΠΑ και στρέφεται στην απομακρυσμένη εργασία –  Ολο και περισσότερες εταιρείες προχωρούν στην υιοθέτηση της εξ αποστάσεως εργασίας, κλείνοντας δεκάδες γραφεία ανά τον κόσμο, γεγονός που ανακουφίζει τους προϋπολογισμούς τους.

Ο ιστότοπος Yelp κλείνει δύο γραφεία που πολύ λίγοι υπάλληλοι χρησιμοποιούσαν στην πραγματικότητα – επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του για έναν απομακρυσμένο χώρο εργασίας, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη.

Γιατί έχει σημασία: Ενώ εργοδότες, όπως η Amazon πιέζουν τους απρόθυμους υπαλλήλους να επιστρέψουν στο γραφείο τους, πολλοί άλλοι εργοδότες ενδιαφέρονται για την απομακρυσμένη εργασία – κάνοντας μόνιμες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας τους.

Οι εταιρείες κλείνουν χώρους που δεν χρησιμοποιούνται επαρκώς ή τους επανασχεδιάζουν με γνώμονα ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας.

Παρά τον θόρυβο που ακούμε από “τους CEOs που χτυπούν τα γραφεία”, υπάρχουν πολλές εταιρείες “που αγκαλιάζουν την εξ αποστάσεως εργασία ή την πιο ριζική ευελιξία”, δήλωσε η Erin Grau, συνιδρύτρια της Charter, εταιρείας μέσων ενημέρωσης και υπηρεσιών.

Πέρυσι, η Yelp έκλεισε γραφεία στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και την Ουάσινγκτον. Το κλείσιμο που ανακοινώθηκε την Πέμπτη θα κλείσει τους χώρους της στο Φοίνιξ και στο Αμβούργο της Γερμανίας την 1η Ιουλίου. Κατά μέσο όρο τον περασμένο μήνα, λιγότερο από το 6% των γραφείων σε αυτά τα γραφεία χρησιμοποιούνταν, δήλωσε η εταιρεία στο Axios.

Η Yelp έχει πλέον ένα εναπομείναν γραφείο στις ΗΠΑ στο Σαν Φρανσίσκο, καθώς και τοποθεσίες στο Τορόντο και το Λονδίνο.

Το κλείσιμο σημαίνει ότι μερικοί υπάλληλοι που εξαρτώνται από τα γραφεία – όπως οι πάροχοι ασφάλειας – θα χάσουν τη δουλειά τους, δήλωσε η εταιρεία.

Το κλείσιμο των γραφείων και η μείωση των χώρων που έχει ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής – η εταιρεία μείωσε το γραφείο της στο Σαν Φρανσίσκο – εξοικονομεί στη Yelp περίπου 26 έως 28 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έξοδα το 2023 και το 2024, όπως δήλωσε.

Μεγέθυνση: Το κλείσιμο των γραφείων αποτελεί μέρος της δέσμευσης της Yelp να “αγκαλιάσει πλήρως την απομακρυσμένη εργασία”, δήλωσε η επικεφαλής της εταιρείας Carmen Whitney Orr, υπεύθυνη για τους ανθρώπους, σε ανάρτηση στο blog της. “Οι υπάλληλοί μας προτιμούν συντριπτικά την απομακρυσμένη εργασία από απόσταση”, δήλωσε η Orr στο Axios σε συνέντευξή της.

Η Yelp, η οποία έχει πλέον 4.900 υπαλλήλους παγκοσμίως, δήλωσε ότι έχει επεκτείνει τις φιλικές προς τους απομακρυσμένους υπαλλήλους παροχές, συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής ταξιδιού για υγειονομική περίθαλψη, όταν μια διαδικασία όπως η άμβλωση ή η φροντίδα επιβεβαίωσης φύλου μπορεί να απαγορεύεται στην πολιτεία ενός υπαλλήλου. Επίσης, ενίσχυσε ένα επίδομα ευεξίας που οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν για συνδρομές σε γυμναστήρια ή εφαρμογές προπόνησης. “Είναι σε θέση να ξοδεύουν τον χρόνο που δεν ξοδεύουν για μετακινήσεις, δουλεύοντας πάνω σε θέματα, όπως η υγεία τους”, δήλωσε ο Orr.
“Ο εξαναγκασμός των ανθρώπων να επιστρέψουν στο γραφείο, ακόμη και σε ένα υβριδικό μοντέλο, είναι η λάθος προσέγγιση”, έγραψε πέρυσι ο διευθύνων σύμβουλος της Yelp Jeremy Stoppelman.

Είναι μια έντονη αντίθεση με την Amazon, όπου οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν στάση εργασίας αυτή την εβδομάδα για την πολιτική επιστροφής στο γραφείο της εταιρείας, η οποία απαιτεί από τους εργαζόμενους να έρχονται τρεις ημέρες την εβδομάδα.

Η μεγάλη εικόνα: Πολλές άλλες εταιρείες εξακολουθούν επίσης να αγκαλιάζουν την απομακρυσμένη εργασία. Τον Μάιο, το 28% των εταιρειών από τις 4.000 εταιρείες που παρακολουθούνται από μια νέα έκθεση δεδομένων που ονομάζεται Flex Index ήταν πλήρως ευέλικτες, είτε χωρίς γραφεία είτε αφήνοντας στους εργαζόμενους να αποφασίσουν αν θα έρθουν ή όχι στη δουλειά.

Το 30% των εταιρειών έκαναν κάποιο είδος δομημένου υβριδικού σχεδίου, όπου οι εργαζόμενοι έρχονταν σε έναν ελάχιστο αριθμό ημερών την εβδομάδα. Και το 42% ήταν πλήρως εντός γραφείου – από 49% τον Φεβρουάριο.

Υπάρχουν μόνιμα γραφεία για τους εργαζόμενους που ζουν κοντά και έρχονται συχνά, καθώς και πιο ανοιχτοί χώροι για συνεργασία όταν έρχονται μεγάλες ομάδες για συσκέψεις.

“Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζω ότι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να βρούμε έναν διαφορετικό τρόπο εργασίας. Δεν προσπαθώ να επιστρέψω σε κάποιο παρελθόν. Προσπαθούμε να σκύψουμε μπροστά στον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η εργασία”, δήλωσε ο Σίλβερμαν.

Κάντε ζουμ: Το μέσο εθνικό ποσοστό πληρότητας των γραφείων είναι μόλις 49% του ποσοστού που ήταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία γραφείων swipe-in από την Kastle.

Τι να παρακολουθήσετε: Ποιος παίρνει προαγωγή. Για τις εταιρείες που συνδυάζουν απομακρυσμένες και εσωτερικές εγκαταστάσεις, ο Grau και άλλοι ανησυχούν ότι όσοι δεν έρχονται για προσωπική επαφή θα μπορούσαν να μείνουν πίσω.

“Ένα πράγμα που παρακολουθούμε είναι το πόσες από αυτές τις εταιρείες ενισχύουν τις εσωτερικές τους πρακτικές για να βεβαιωθούν ότι αν προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία, δεν εμποδίζουν [τους εργαζόμενους] να προωθήσουν την καριέρα τους”, δήλωσε ο Grau.

ΠΗΓΗ