Υποβρύχιο Titan: «Υπήρξε κόπωση υλικού, ο πιλότος κάτι είχε δει»

Τα ερωτήματα γύρω από το τραγικό δυστύχημα παραμένουν πολλά
Η τραγική κατάληξη του υποβρυχίου Titan είναι πλέον γεγονός, καθώς η Αμερικανική Ακτοφυλακή ανακοίνωσε χθες, Παρασκευή (23/6) επίσημα πως διαλύθηκε από την πίεση του νερού.

Μάλιστα, τα ρομπότ που έκαναν την έρευνα βρήκαν συντρίμμια διασκορπισμένα στον πυθμένα του ωκεανού λίγα μόλις μέτρα μακριά από το ναυάγιο του Τιτανικού.
Τα ερωτήματα ωστόσο παραμένουν πολλά, γύρω από τα σενάρια καταστροφής του βαθυσκάφους. Σχετικά με αυτά μίλησε στο Mega ο χειριστής υποβρυχίων πολεμικού ναυτικού, Κώστας Κατσαρός.

«Υπάρχουν βαθυσκάφη που έχουν επισκεφθεί πολλές φορές τον Τιτανικό. Απλώς το συγκεκριμένο ήταν εξερευνητικό όχι μόνο στον Τιτανικό, αλλά εξερευνούσε και νέα μονοπάτια στη σχεδίαση βαθυσκαφών. Σε παγκόσμια κλίμακα, όλοι αυτοί που ναυπηγούν βαθυσκάφη, η φιλοσοφία είναι ότι το στεγανό κομμάτι είναι σε σχήμα σφαίρας, είναι το μόνο σχήμα που δέχεται τις λιγότερες πιέσεις ομοιόμορφα. Σε αυτό το βαθυσκάφος το σχήμα ήταν κυλινδρικό, από τιτάνιο και ενίσχυση από ανθρακονήματα. Αυτό είναι μία καινούρια τεχνολογία που δεν έχει δοκιμαστεί παγκοσμίως. Το Τμήμα Ναυπηγών του Πολυτεχνείου έχει κάνει πειραματικά τέτοιους κυλίνδρους, αλλά είναι για housing, για να φιλοξενήσουν ηλεκτρονικά και όχι για να βάλουν μέσα ανθρώπους», είπε αρχικά.

«Υπάρχει κόπωση υλικού»
«Επομένως σε όλο αυτό το εγχείρημα, ο κίνδυνος ήταν ότι με τέτοια σχεδίαση και τέτοια υλικά δεν είχε ξαναχρησιμοποιηθεί. Ήταν αστοχία υλικού, γιατί μετά από 30 φορές που το Titan είχε επισκεφθεί τον Τιτανικό δυστυχώς κατέρρευσε με τον πιο τραγικό τρόπο. Υπάρχει κόπωση του υλικού, όλα τα βαθυσκάφη, ανάλογα των αριθμό των καταδύσεων που έχουν, παρουσιάζουν κόπωση. Αυτή η κόπωση με ειδικά όργανα, επιθεωρείται και το ελέγχουν και ανάλογα κάνουν επισκευές ή ενισχύσεις, είτε ακόμη μειώνουν το βάθος επιχειρησιακής λειτουργίας του. Δεν μπόρεσαν να υπολογίσουν την κόπωση του υλικού» προσέθεσε ο κ. Κατσαρός.

in.gr