Elon Musk: Μια “εφαρμογή για τα πάντα” Ξηλώθηκε το λογότυπο του Twitter

Το στοίχημα του Elon Musk, ενάντια σ’ εκείνο του Twitter, πρόκειται να εξελιχθεί σε κάτι πολύ πιο ριψοκίνδυνο και με πολύ μεγαλύτερο διακύβευμα.

Εδώ και πολύ καιρό ο Musk είχε αποκτήσει μια εμμονή: να … σκοτώσει το όνομα Twitter, όπως και το λόγο ύπαρξής του. Εξ αρχής επεδίωκε να μετατρέψει το κοινωνικό δίκτυο σε μια συγχώνευση moneyless marketplace + public square + video content factor. Με λίγα λόγια μια εφαρμογή για τα πάντα.

Ο κύβος βεβαίως ερρίφθη. Το Twitter δεν θα είναι πλέον το Twitter. Ούτε καν μια απλή πλατφόρμα για δημόσιες τοποθετήσεις και ανταλλαγή πληροφοριών. Θα είναι το X, ένα κοινωνικό σύμπαν που θα διοικείται από τον Musk και θα συγκεντρώνει όλες τις δικές του ιδέες και τις δικές του…τρελές φαντασιώσεις.

 Twitter + Substack + YouTube + PayPal + Amazon + TikTok + WeChat + Baidu – όλα συγκεντρωμένα σε ένα σύμπαν που χαρακτηρίζεται από ένα γράμμα: X.

Παρ’ ότι ο Elon Musk είχε συχνά δηλώσει δημοσίως ότι θα ήθελε να οικοδομήσει νέα πράγματα πάνω στο ήδη υπάρχον Twitter, στους εννέα μήνες που διοικεί το κοινωνικό δίκτυο έχει κάνει ελάχιστα από αυτά. Προς το παρόν βλέπουμε την καινούργια ονομασία, όπως επίσης βλέπουμε εργάτες να ξηλώνουν την πινακίδα του twiiter στα κεντρικά γραφεία στο Σαν Φραντσίσκο.

Εργάτες αποσυναρμολογούν τη γιγαντιαία πινακίδα στα κεντρικά γραφεία του Twitter στο Σαν Φρανσίσκο. Φωτογραφία: Carlos Barria/Reuters

Ο Walter Isaacson πέρασε σχεδόν τρία χρόνια με τον Musk – μερικές φορές για περισσότερες από 12 ώρες την ημέρα για να προκύψει ένα λεπτομερές βιβλίο, με τον τίτλο το “Elon Musk”. Το βιβλίο θα κυκλοφορήσει στις 12 Σεπτεμβρίου.

Ο Isaacson δήλωσε στο Axios ότι ο Musk σχεδίαζε το X για περισσότερους από εννέα μήνες – λίγο πριν υπογράψει τα συμβόλαια για την αγορά του Twitter. Ο ίδιος δήλωσε ότι το Χ μπορεί να γίνει μια εταιρεία τρισεκατομμυρίων δολαρίων και μάλιστα εύκολα. Πρόκειται για μια ιδέα που σκέφτεται εδώ και 25 χρόνια – μια οικονομική πλατφόρμα που βοηθά τον καθένα να κερδίζει από τη δημιουργία περιεχομένου. Πιστεύει ότι μπορεί να μεταμορφώσει τη δημοσιογραφία προσφέροντας εναλλακτική λύση στα μοντέλα συνδρομής, όπου οι άνθρωποι μπορούν απλώς να κάνουν εύκολες πληρωμές για ό,τι τους αρέσει. Στο βιβλίο του ο Isaacson αναφέρει ότι ο Musk, δύο εβδομάδες πριν αναλάβει το Twitter τον Οκτώβριο του δήλωσε ότι προτίθεται να αλλάξει το όνομα σε X.com

Ο Musk ήθελε εξ αρχής να… σκοτώσει το λογότυπο του πουλιού. Το είπε την πρώτη ημέρα που μπήκε στα κεντρικά γραφεία του Twitter στο Σαν Φραντσίσκο, συνοδευόμενος από τον Isaacson. “Όταν εισήλθε για πρώτη φορά στο κτίριο, ήταν σαν ένας σκληρός καουμπόι που μπαίνει σε ένα Starbucks”, θυμάται ο Isaacson.

Οι αίθουσες συνεδριάσεων είχαν ονόματα όπως Aviary, Tern, Bluebird, Canary και Mallard.

Με το που είδε τις ονομασίες ο Musk ψιθύρισε: “Υπάρχουν πάρα πολλά πουλιά εδώ”.

Ένας σωρός από χαρακτήρες που αφαιρέθηκαν από την πινακίδα στα κεντρικά γραφεία του Twitter στο Σαν Φρανσίσκο χθες. Φωτογραφία: Vásquez/AP

Για πολλούς, το πουλί ήταν πνευματώδες και ζωηρό – ένα έξυπνο παιχνίδι με το όνομα και τη λειτουργία της εταιρείας. Για τον Musk, ήταν ένα σημάδι ότι οι εργαζόμενοι δεν σκέφτονταν αρκετά μεγάλα πράγματα και δεν είχαν φλογερή αίσθηση της αποστολής.

Ο Isaacson περιγράφει τον Musk να περιπλανιέται στους ορόφους της νέας του εταιρείας. “Έβγαλε από τα ντουλάπια όλα τα μπλουζάκια της αφύπνισης και χλεύασε την έννοια των ψυχολογικά ασφαλών χώρων εργασίας”, είπε ο συγγραφέας. “Ήταν σαν να βλέπεις μια ταινία σε fast forward. … Μπορούσα να τον δω να απογοητεύεται όλο και περισσότερο από την κουλτούρα”.
Ο Μασκ είπε: “Πρέπει να το αντικαταστήσουμε αυτό με μια τρελή αίσθηση επείγοντος”.

Την πρώτη πλήρη ημέρα του rebranding του X, οι αίθουσες συνεδριάσεων με θέμα τα πουλιά είχαν ήδη μετονομαστεί σε eXposure, eXult και s3Xy, αναφέρουν οι N.Y.

Αν ενδιαφέρεστε για το βιβλίο του Isaacson που αφορά τον Μusk μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες εδώ

axios.com