Home Επικαιροτητα Πολλά ερωτηματικά για τις καθυστερήσεις στα αντιπλημμυρικά έργα μετά την κακοκαιρία “Ιανός”, το 2020.

Πολλά ερωτηματικά για τις καθυστερήσεις στα αντιπλημμυρικά έργα μετά την κακοκαιρία “Ιανός”, το 2020.

by bot

Πολλά ερωτηματικά για τις καθυστερήσεις στα αντιπλημμυρικά έργα μετά την κακοκαιρία “Ιανός”, το 2020.

Ποιος θα απαντήσει σε αυτά;

Το βάρος έπεσε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία με τη σειρά της επικαλέστηκε τη γραφειοκρατία για τη μη έγκαιρη εκτέλεση των έργων τρία χρόνια μετά τη δημοπράτησή τους. Ζητούμενο παραμένει και η παρακολούθηση όλων των αντιπλημμυρικών έργων από κάποια κεντρική αρχή. Το μεγαλύτερο από τα έργα που ακολούθησαν την καταστροφή στη Θεσσαλία, αφορούσε την αποκατάσταση βασικών υποδομών: επανακατασκευή οδοστρωμάτων, γεφυρών κ.ά. στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 143 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που δεν είναι αντιπλημμυρικό, ανέλαβε (με προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης και όχι διαγωνισμό, λόγω του κατεπείγοντος) η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόοδός του ανέρχεται σε ποσοστό 80%-85%. Το μεγαλύτερο μέρος των έργων που έγιναν στο πλαίσιο αυτό είναι εκτός των περιοχών που είχαν σοβαρές ζημιές, με την εξαίρεση του Μουζακίου, όπου οι ζημιές δεν έχουν ακόμα εκτιμηθεί.

Στην ΤΕΡΝΑ (όπως και στους υπόλοιπους παραχωρησιούχους, σε διαφορετικές φάσεις) δόθηκε το 2020 εντολή εκτέλεσης αντιπλημμυρικών έργων ύψους 70 εκατ. ευρώ, με τη μορφή συμπληρωματικών εργασιών γύρω από τον Ε65, τον αυτοκινητόδρομο που διασχίζει κάθετα τη Θεσσαλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο αυτό δεν έχει ακόμα ξεκινήσει λόγω διαφόρων εκκρεμοτήτων στην περιβαλλοντική αδειοδότηση. Για τους ίδιους λόγους δεν έχει ξεκινήσει και το αντιπλημμυρικό έργο στον ποταμό Πάμισο (προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ), που ανατέθηκε από την περιφέρεια στην ΤΕΡΝΑ. Το έργο περιλαμβάνει ενίσχυση της κοίτης με συρματοκιβώτια (σαρζανέτ), καθαρισμούς, ενίσχυση αναχωμάτων και άλλα. Η εταιρεία πάντως έχει πρόσφατα υποστηρίξει ότι έχει καταθέσει όλες τις απαραίτητες μελέτες από το 2021 αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμα η περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Το μεγαλύτερο αφορούσε την αποκατάσταση βασικών υποδομών στην περιοχή της Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 143 εκατ. ευρώ.

Γενικά, το βάρος εκτέλεσης των αντιπλημμυρικών έργων μετά τον «Ιανό» έπεσε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Οπως ανέφερε σε διάφορες ενημερώσεις το τελευταίο έτος ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός, στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας έχουν ολοκληρωθεί ή βρίσκονταν σε εξέλιξη έργα 61,5 εκατ. ευρώ με καθαρισμούς, διευθετήσεις ρεμάτων, ενισχύσεις αναχωμάτων στα Τέμπη, την παραλία της Αγιάς, το Κιλελέρ, τα Φάρσαλα και την Ελασσόνα.

Αντίστοιχα, η περιφέρεια ανέθεσε έργα ύψους 50,7 εκατ. ευρώ στην Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, 72,6 εκατ. ευρώ στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων και 48,7 εκατ. ευρώ στη Μαγνησία και στις Σποράδες. Ερωτώμενος σχετικά με τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων, πριν από ένα έτος σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αγοραστός είχε επικαλεστεί τη γραφειοκρατία. «Τα δημόσια έργα είναι μια διαρκής μάχη δυσκολιών, ξεκινώντας από τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες δημοπράτησης, τα συνεχή στάδια ελέγχου από τη δημοπράτηση μέχρι την κατακύρωση και την εγκατάσταση των αναδόχων, τις ανατιμήσεις στις τιμές των υλικών αλλά και τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Κ» απευθύνθηκε στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να ενημερωθεί για την πρόοδο των αντιπλημμυρικών έργων, ωστόσο δεν υπήρξε ανταπόκριση. Είναι πάντως αμφίβολο αν το υπουργείο Υποδομών, η Γενική Γραμματεία Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του υπουργείου Περιβάλλοντος ή κάποιος άλλος φορέας της κεντρικής κυβέρνησης έχει την πλήρη εικόνα για την εκτέλεση των αντιπλημμυρικών έργων στη χώρα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 

You may also like

artpointview.gr @ 2024