Home Προβολεις Neverland, η ατομική έκθεση της Αλεξάνδρας Ισακίδη στην Αίθουσα Τέχνης, Τεχνοχώρος

Neverland, η ατομική έκθεση της Αλεξάνδρας Ισακίδη στην Αίθουσα Τέχνης, Τεχνοχώρος

by bot

Neverland, η ατομική έκθεση της Αλεξάνδρας Ισακίδη στην Αίθουσα Τέχνης, Τεχνοχώρος

Εγκαίνια: Παρασκευή 8 Μαρτίου 17:00-22:00

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Αλεξάνδρας Ισακίδη υπό τον τίτλο Neverland, σε επιμέλεια της Ιστορικού Τέχνης – Αρχαιολόγου Ίριδας Κρητικού. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα λάβουν χώρα την Παρασκευή 8 Μαρτίου 17:00-22:00 , με διάρκεια έκθεσης έως την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024.

Η καλλιτέχνης δημιουργεί στα έργα της την δική της μοναδική Neverland με τους παραμυθένιους τόπους, τα ονειρικά τοπία και τα ξεχωριστά πλάσματα που ξεπηδούν στους καμβάδες της συνθέτοντας έναν ουτοπικό κόσμο. Τα έργα της Αλεξάνδρας Ισακίδη θα τα χαρακτήριζε κανείς ως αλληγορικά με συμβολισμούς που μας ταξιδεύουν στην παιδική μας ηλικία, εκεί που βρίσκονται οι φόβοι μας, οι αναμνήσεις μας αλλά και τα όνειρα μας, εκεί που ο καθένας από εμάς επιστρέφει για να νιώσει ασφάλεια και να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του. Με λίγα λόγια οι εικόνες που κατασκευάζει η καλλιτέχνης είναι κάτι παραπάνω από μια περιπέτεια στη Χώρα του Ποτέ/Neverland, στην πραγματικότητα είναι ένα ταξίδι στα βάθη της ψυχής μας ώστε να συνομιλήσουμε με το παιδί μέσα μας και να ισορροπήσουμε με τον ενήλικο εαυτό μας.


Η επιμελήτρια της έκθεσης Ίριδα Κρητικού αναφέρει μεταξύ άλλων για την έκθεση: «Η Χώρα του Ποτέ, το κορυφαίο αυτό λογοτεχνικό δημιούργημα του J. M. Barrie το 1911, είναι ένα φανταστικό νησί. Ένα μακρινό, αιρούμενο στη σφαίρα της φαντασίας μέρος, όπου ζουν ο Peter Pan, η Tinker Bell, ο Captain Hook, τα Χαμένα Αγόρια και πολλά ακόμη φανταστικά όντα και μυθικά πλάσματα, αρκετά από τα οποία θυμίζουν κανονικούς ανθρώπους. Καθώς ο πιο γνωστός από τους κατοίκους της Χώρας του Ποτέ αρνείται να μεγαλώσει, ο όρος Neverland χρησιμοποιείται συχνά ως μεταφορά για την αιώνια παιδική ηλικία και την παιδικότητα, για την επιθυμία της αθανασίας και την ανάγκη της φυγής.

Με αξεπέραστη σχεδιαστική δεξιότητα, με βύθιση σε ονειρικό διάφανο χρώμα και με απόλυτη ελευθερία στην αφήγηση, η Αλεξάνδρα Ισακίδη συναρμολογεί και προτείνει τη δική της εξαίσια Χώρα του Ποτέ, εγκαλώντας μας να εισχωρήσουμε εντός της.

Επικαλούμενη ετερόκλητα φυσικά και κατασκευασμένα στοιχεία και θέτοντάς τα σε δεινή συνομιλία με τις κοριτσίστικες φιγούρες, τα υπερμεγέθη φυτά, τα βουνά, τις λίμνες και τα καλπάζοντα άλογα που μοιάζουν να εξέρχονται από ένα άγνωστο κινηματογραφικό σύμπαν, συναρμολογεί έναν προσωπικό γεωγραφικό άτλαντα και εξερευνεί αθέατα ψυχικά τοπία δίχως όρια και αενάως μεταβαλλόμενες συντεταγμένες. Αναμετρούμενη με μεγάλες κλίμακες και συνθέτοντας με μαεστρία τους μυστικούς αυτούς κήπους του σύμπαντος, η Αλεξάνδρα Ισακίδη κατασκευάζει συναρπαστικούς υβριδικούς κόσμους όπου οι ετερόκλητες αρχετυπικές εικόνες χρησιμοποιούνται ως τρόπος διείσδυσης πίσω από ένα νοητό παραπέτασμα. Πίσω του, στιλπνή και αιώνια, παλλόμενη ανάμεσα στην αφηγηματική ουτοπία και τα αυτοβιογραφικά σπαράγματα της παιδικής ηλικίας μα και ολόκληρου του βίου της ζωγράφου, περιμένει η Χώρα του Ποτέ.»

Neverland

To live will be an awfully big adventure

 

                                                     Peter Pan

Η Χώρα του Ποτέ, το κορυφαίο αυτό λογοτεχνικό δημιούργημα του J. M. Barrie το 1911, είναι ένα φανταστικό νησί. Ένα μακρινό, αιωρούμενο στη σφαίρα της φαντασίας μέρος, όπου ζουν ο Peter Pan, η Tinker Bell, ο Captain Hook, τα Χαμένα Αγόρια και πολλά ακόμη φανταστικά όντα και μυθικά πλάσματα, αρκετά από τα οποία θυμίζουν κανονικούς ανθρώπους. Καθώς ο Peter Pan, ο πιο γνωστός από τους κατοίκους της Χώρας του Ποτέ αρνείται να μεγαλώσει, διαστέλλοντας μέσω της θριαμβικής ξωτικής περσόνας του τον ενδιάμεσο χρόνο μιας σκανδαλώδους αθώας ανευθυνότητας που αντιδιαστέλλει εαυτόν σε κάθε ανήλικη σύμβαση, ο όρος Neverland χρησιμοποιείται συχνά ως μεταφορά για την αιώνια παιδική ηλικία και την παιδικότητα, για την ουτοπική επιθυμία της αθανασίας και την ανάγκη της φυγής.

Με αξεπέραστη σχεδιαστική δεξιότητα, με βύθιση σε ονειρικό διάφανο χρώμα και με απόλυτη ελευθερία στην αφήγηση, η Αλεξάνδρα Ισακίδη συναρμολογεί και προτείνει τη δική της εξαίσια Χώρα του Ποτέ, εγκαλώντας μας να εισχωρήσουμε εντός της.

Σε ορίζοντες με αχανή βάθη, μετεωρίζονται βασίλισσες του χιονιού και φτεροκοπούν απελευθερωμένες ιψενικές αγριόπαπιες. Κορίτσια με φούστες από φτερά παραδείσου, ιππεύουν με χάρη ρινόκερους με άγνωστο προορισμό. Μια νεαρή νηρηίδα με λευκό φόρεμα, ελλοχεύει ανάμεσα στα καλάμια που ζωγραφίζονται με τον εξαίσιο τρόπο μιας πομπηιανής νωπόγραφης όχθης. Μία χλωμή γοτθική πριγκίπισσα, ιππεύει την καταιγίδα. Πέρα από την Αφρική, ένα σταρένιο κορίτσι της γης, φιλιώνει με ένα λιοντάρι κι ένα άλλο κορίτσι, φεγγαροπρόσωπο, γεννά  ερπετά ανάμεσα στα φυλλώματα ενός τροπικού δάσους. Ένα λιβάδι από κόκκινες παπαρούνες, καταπίνει αδηφάγο την παιδική ηλικία που γονατίζει εντός του. Και ένας κατάσπαρτος κάμπος με κολοκύθες, φλέγεται μέσα στα ίδια του τα πορτοκαλί που αδημονούν να ανθίσουν.

Το στερέωμα της ζωγραφικής της Αλεξάνδρας Ισακίδη, αινιγματικό και αναμφίβολα γοητευτικό, δυστοπικό και απόκρυφο έως ότου αποκαλύψει την κυριολεκτική ρίζα της σύστασής του, γητεύει και μαγνητίζει τον θεατή από την πρώτη του θέαση. Πυκνό και συχνά επίμηκες, συγκρατώντας την υγρασία της ένσαρκης ύφανσής του από τη ζωγράφο, διατρέχει τους τόπους, τον χρόνο και τις εποχές, διαποτισμένο από βαγκνερικά μουσικά ημιτόνια και προραφαηλιτικές εικονοστοιχίες. Κατάστικτο από κρυμμένες εικόνες, κατάφορτο από μηνύματα οικολογικά για όποιον επιθυμεί να τα προσεγγίσει, δεν υποκύπτει στο βιαστικό βλέμμα του θεατή, δεν τιθασεύεται στην προτροπή της σύγκλισης με τη νενομισμένη αναπαραστατική κανονικότητα. Απαιτεί χρόνο και προσεκτική παρατήρηση, διεκδικεί αλλεπάλληλες απόπειρες ερμηνείας της αφηγηματικής, συμβολικής και παραμυθώδους πλοκής του.

Επικαλούμενη ετερόκλητα φυσικά και κατασκευασμένα στοιχεία και  θέτοντάς τα σε δεινή συνομιλία με τις διαφανείς υπνωτιστικές κοριτσίστικες φιγούρες που την ακολουθούν σε όλη τη διάρκεια της ζωγραφικής διαδρομής της, με τα υπερμεγέθη φυτά, τα στοιχειωμένα βουνά, τις ανεξερεύνητες λίμνες και τα καλπάζοντα άλογα που μοιάζουν να εξέρχονται από ένα άγνωστο κινηματογραφικό σύμπαν ποιητικής ανασκευής και επιστημονικής φαντασίας, συναρμολογεί έναν προσωπικό γεωγραφικό άτλαντα και εξερευνά αθέατα ψυχικά τοπία δίχως όρια και με αενάως μεταβαλλόμενες συντεταγμένες. Αναμετρούμενη με μεγάλες κλίμακες και συνθέτοντας με μαεστρία τους μυστικούς αυτούς κήπους του σύμπαντος, η Αλεξάνδρα Ισακίδη κατασκευάζει συναρπαστικούς υβριδικούς κόσμους όπου οι ετερόκλητες αρχετυπικές εικόνες χρησιμοποιούνται ως τρόπος διείσδυσης πίσω από ένα νοητό παραπέτασμα. Στο βάθος του, ανάμεσα σε ανασκαμμένα λαγούμια, τροπικά μονοπάτια, μυστικούς θαλασσινούς κόλπους και ανοιχτούς ακόμη κρατήρες, στιλπνή και αιώνια, παλλόμενη ανάμεσα στην αφηγηματική ουτοπία και τα αυτοβιογραφικά σπαράγματα της παιδικής ηλικίας μα και ολόκληρου του βίου της ζωγράφου, περιμένει η Χώρα του Ποτέ.

  Ίρις Κρητικού

Επιμελήτρια της έκθεσης

Αρχαιολόγος-Ιστορικός Τέχνης

                                                                                  Φεβρουάριος 2024

                                                                                         Σύντομο Βιογραφικό:
Η Αλεξάνδρα Ισακίδη γεννήθηκε στη Γερμανία το 1973. Το 1992 εισήχθη στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) της Αθήνας ενώ παράλληλα την ίδια χρονιά κατέλαβε την πρώτη θέση στις εισαγωγικές εξετάσεις της Σχολής Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης. Φοίτησε στο Α’ εργαστήριο ζωγραφικής με δάσκαλο το Δημήτρη Μυταρά από το 1992 έως το 1998,  όπου στο δεύτερο και τρίτο έτος διακρίθηκε με τιμητική υποτροφία ενώ αποφοίτησε με άριστα. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής για τρία χρόνια  στο Α’ εργαστήριο χαρακτικής του Ιωάννη Παπαδάκη. Το 1997 τιμήθηκε με έπαινο από το Ίδρυμα Ιωάννη Σπυρόπουλου.  Δίδαξε ζωγραφική  για 4 χρόνια στο κέντρο γραμμάτων και τεχνών «Άποψη» κοντά στο ζωγράφο Γιώργο Ρόρρη. Έχει παρουσιάσει τα έργα της σε 6 ατομικές εκθέσεις και σε  πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εικονογραφήσει παραμύθια και μουσικούς  καταλόγους. Έργα της ανήκουν σε σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. 

Χορηγοί επικοινωνίας είναι οι Art22, www.artpointview.gr
Χορηγός οίνου είναι το Κτήμα Παλυβού.

Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 8 Μαρτίου 17:00-22:00

 

Ημέρες και ώρες λειτουργίας:

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη 11:00-17:00, Σάββατο 11:00-16:00

Κυριακή, Δευτέρα κλειστά

 

Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 12, Αθήνα | metro Ακρόπολη
Τηλέφωνο 211 182 38 18
www.technohoros.org | info@technohoros.org

 

 

 

 

 

 

You may also like

artpointview.gr @ 2024