Για όσους λατρεύουν το άρωμα Νο 5 του οίκου Chanel και για όσους λάτρεψαν την Κοκό Σανέλ, το άρθρο που ακολουθεί είναι εξαιρετικά αφιερωμένο.
Μειώθηκαν τα αποθέματα του γιασεμιού κι έτσι ο οίκος Chanel προχώρησε στην αγορά μεγάλων εκτάσεων στη νότια Γαλλία καθώς το γιασεμί χρησιμοποιείται τα τελευταία εκατό χρόνια για την παρασκευή του διάσημου αρώματος Νο 5.
Ο οίκος έκανε γνωστό ότι αγόρασε άλλα 10 εκτάρια (100.000 τ.μ.) γης, πέραν των 20 εκταρίων που ήδη εκμεταλλεύεται σε συνεργασία με μία οικογένεια ντόπιων, κοντά στην πόλη Γκρας, η οποία είναι γνωστή για τα λιβάδια λουλουδιών της.
Αυτή την εποχή, δεκάδες εργάτες δουλεύουν για τη συγκομιδή του γιασεμιού, που είναι το βασικό συστατικό του Chanel No.5, του αρώματος που δημιούργησε η Κοκό Σανέλ.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, η Σανέλ έκλεισε συμφωνία με την οικογένεια Mul, εξασφαλίζοντας την παραγωγή πέντε λουλουδιών που καλλιεργούν στην περιοχή.
Την εποχή εκείνη, ντόπιοι παραγωγοί άρχισαν να πουλάνε τη γη τους, καθώς το ενδιαφέρον για οικόπεδα κοντά στη Νίκαια και τη Γαλλική Ριβιέρα ήταν μεγάλο.
«Υπήρχε μία εποχή όπου αντιμετωπίζαμε μία απειλή, γιατί η παραγωγή γιασεμιού άρχιζε να μεταφέρεται σε άλλες χώρες», λέει στο Reuters ο Olivier Polge, που ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και έγινε ο επικεφαλής αρωματοποιός της Chanel το 2013.
Το γιασεμί που καλλιεργείται στην Grasse έχει ένα ιδιαίτερο άρωμα. Η περιοχή έγινε κέντρο των λουλουδιών και των αρωμάτων τον 17ο αιώνα, όταν οι ντόπιοι βυρσοδέψες άρχισαν να αρωματίζουν την πραμάτεια τους.
Οσο για το πώς επηρεάζει τη βιομηχανία αυτή ο κορωνοϊός; Στα χωράφια, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα, αφού όσοι δουλεύουν στη συγκομιδή βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο.
Όμως, αυτοί που έπρεπε να είναι πιο προσεκτικοί είναι οι αρωματοποιοί, που είναι γνωστοί στον κλάδο ως «μύτες». «Σίγουρα, ήταν μία αρκετά παράξενη χρονιά. Όμως σε μεγάλο βαθμό, το πέρασα όπως όλοι οι άλλοι, έστω και εάν είμαι ‘μύτη’ – όλοι προσπαθούσαμε να μην κολλήσουμε», λέει ο Polge.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters