Διαφήμιση
This is a Trial Version of Social Share & Locker Pro plugin. Please add your purchase code into Licence section to enable the Full Social Share & Locker Pro Version.

Βρετανία: Το Brexit, η πανδημία και η τεράστια έλλειψη οδηγών φορτηγών. Πρόγραμμα βίζας εργασίας στον ορίζοντα.

Ηταν ή δεν ήταν αναμενόμενη η αναταραχή που έχει δημιουργηθεί στον τομέα της τροφοδοσίας της χώρας με προιόντα; Πολλοί αναλυτές είχαν προβλέψει πως η Βρετανία αργά ή γρήγορα θα έφτανε σε αυτό το σημείο, δεδομένου ότι θα ετίθετο θέμα χορήγησης βίζας στους εργαζόμενους – εν προκειμένω στους οδηγούς φορτηγών. Στην πραγματικότητα η πολιτική των κλειστών συνόρων, το σημείο αιχμής του Brexit τίθεται πλέον στο μικροσκόπιο και παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις τόσο των αρμόδιων υπουργών όσο και του ίδιου του πρωθυπουργού, πολλά παράθυρα μπορεί να ανοίξουν στο άμεσο μέλλον.

Σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα χάθηκαν πολλές χιλιάδες εργατικών χεριών, καθώς ξένοι εργαζόμενοι αποχώρησαν είτε οικειοθελώς είτε για γραφειοκρατικούς λόγους. Αρα ήταν ζήτημα χρόνου η Βρετανία να βρεθεί προ αδιεξόδου και πλέον να αναζητά έκτακτες λύσεις σε θέματα που όφειλε να είχε προβλέψει.

Το θέμα των εργατικών χεριών θα το βρίσκει συνεχώς μπροστά της η παρούσα κυβέρνηση και δυστυχώς δεν αφορά μόνον στους εργαζόμενους στον αγροτικό τομέα ή στις μεταφορές. Αφορά και στον τομέα της βιομηχανίας.

Σε αυτήν την όχι και τόσο καλή εικόνα για τον πρωθυπουργό Τζόνσον θα πρέπει να προστεθεί το θέμα του φυσικού αερίου. Οι τιμές έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, με αποτέλεσμα, όπως ήδη είναι γνωστό, πολλές μικρές εταιρείες να έχουν πτωχεύσει ή να οδηγούνται σε πτώχευση, αναζητώντας πλειοδότη αγοραστή. Το γεγονός αυτό δημιουργεί συνθήκες ανασφάλειας για τους πολίτες της χώρας, καθώς δεν γνωρίζουν σε ποια εταιρεία θα μεταφερθούν και με ποιούς όρους. Η κυβέρνηση ψελλίζει – δεν φωνάζει – ότι θα βοηθήσει τις εταιρείες απορροφώντας μέρος των εξόδων τους προκειμένου να ανταπεξέλθουν. Ωστόσο ουδείς γνωρίζει τι σκέφτεται ο Μπόρις Τζόνσον και πού βασίζει τη σημερινή του αισιοδοξία.

Πάντω η κυβέρνηση Τζόνσον μέσα στο Σαββατοκύριακο ανακοινώνει προσωρινό πρόγραμμα βίζας εργασίας για Ευρωπαίους οδηγούς φορτηγών. Απαντώντας ο επικεφαλής του συνδικαλιστικού οργάνου των οδηγών επισημαίνει ότι το σχέδιο έκτακτης βίζας δεν θα λύσει το πρόβλημα, κάτι που αναδεικνύεται και μέσα από τις δημοσκοπήσεις. Αλλωστε εν όψει των Χριστουγέννων οι ανάγκες θα είναι τεράστιες και δεν θα υπάρξει ο αναγκαίος χρόνος για την σωστή τροφοδοσία της αγοράς. 

Αν και η υπερασπιστική της πολιτική σχετικά με το Brexit δεν επιτρέπει τέτοιες κινήσεις, είναι σχεδόν αναπόφευκτη λύση. Τις τελευταίες ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο πολλά βενζινάδικα έχουν κλείσει προσωρινά, καθώς ενώ υπάρχει απόθεμα καυσίμων, δεν υπάρχουν οδηγοί να το μεταφέρουν από τις κεντρικές δεξαμενές. Στα υπόλοιπα πρατήρια που λειτουργούν δημιουργούνται ουρές από κόσμο.

Αυτή η χαοτική κατάσταση, εκτός από την αναστάτωση που έχει επιφέρει στον κλάδο, έχει προκαλέσει φόβο στους καταναλωτές με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί ραγδαία η ζήτηση υγρών καυσίμων. Ήδη μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πρατηρίων καυσίμων (EG Group) στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει θέσει όριο 30 λιρών ανά όχημα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες παρόμοιες πρακτικές.

 

Μπόρις Τζόνσον 

Η επίσημη ένωση οδικών μεταφορών (Road Haulage Association) υπολογίζει έλλειψη 100.000 οδηγών. Είναι γεγονός άλλωστε ότι πάνω από 20,000 οδηγοί βαρέων οχημάτων έφυγαν από τη χώρα λόγω του Brexit, ενώ πάνω από 40.000 υποψήφιοι οδηγοί δεν μπόρεσαν να δώσουν τις απαραίτητες εξετάσεις λόγω πανδημίας. Παράλληλα μεγάλο μέρος των οδηγών συνταξιοδοτήθηκε, με την τάση αυτή να φαίνεται πως θα συνεχιστεί, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των οδηγών βαρέων οχημάτων στη Μ. Βρετανία είναι τα 57 έτη.

Το πρόγραμμα προσωρινής άδειας εργασίας, το οποίο σκέφτεται η κυβέρνηση, θα αφορά 5.000 έως το πολύ 10.000 οδηγούς. Θα πρόκειται όμως για αυστηρά προσωρινή χαλάρωση των μεταναστευτικών κανόνων, η οποία θα διαρκέσει 3 έως 6 μήνες, υπό τον φόβο ότι ενδέχεται να υπάρξουν παρόμοιες απαιτήσεις και από άλλους κλάδους.

Η υπουργός Εσωτερικών Πρίτι Πατέλ ήταν αυτή που αντιστάθηκε περισσότερο από όλους στο μέτρο της «χαλάρωσης», με το ζήτημα να έχει έντονα πολιτική διάσταση, αφού σε μεγάλο βαθμό η καμπάνια του Brexit στηρίχθηκε στο κλείσιμο των συνόρων.

 

Διαφήμιση