Home Περιβαλλον Κρουαζιερόπλοια χωρίς… ενοχές; Η νορβηγική εταιρεία κρουαζιέρας αποκαλύπτει σχέδιο για το πρώτο πλοίο μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030

Κρουαζιερόπλοια χωρίς… ενοχές; Η νορβηγική εταιρεία κρουαζιέρας αποκαλύπτει σχέδιο για το πρώτο πλοίο μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030

by bot

Κρουαζιερόπλοια χωρίς… ενοχές; Η νορβηγική εταιρεία κρουαζιέρας αποκαλύπτει σχέδιο για το πρώτο πλοίο μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030

Μεγάλες μπαταρίες, αιολική τεχνολογία και ηλιακά πανιά: Να πώς θα μπορούσε να μοιάζει το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον κόσμο.

Κρουαζιερόπλοια με μηδενικές εκπομπές θα μπορούσαν να μεταφέρουν ταξιδιώτες στις θάλασσες σε λίγα μόλις χρόνια, σύμφωνα με κορυφαία νορβηγική εταιρεία.

Ενόψει των σχεδίων για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σε ολόκληρο τον στόλο της, η Hurtigruten μόλις ανακοίνωσε ότι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με μηδενικό ισοζύγιο θα είναι έτοιμο έως το 2030.

Το σχέδιο “Sea Zero” της εταιρείας κρουαζιέρας ανακοινώθηκε πέρυσι, αλλά οι τεχνικές ανακαλύψεις σημαίνουν ότι τα γιγαντιαία ηλεκτρικά πλοία είναι ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα.

“Μετά από μια αυστηρή μελέτη σκοπιμότητας, εντοπίσαμε τις πιο υποσχόμενες τεχνολογίες για τα πρωτοποριακά μελλοντικά κρουαζιερόπλοια μας”, εξηγεί η Hedda Felin, η διευθύνουσα σύμβουλος της Hurtigruten Norway.

“Δεσμευόμαστε να παραδώσουμε ένα πλοίο που θα ξεπερνά όλα τα άλλα από άποψη ενεργειακής απόδοσης και βιωσιμότητας μέσα σε λίγα μόλις χρόνια”.

Η κρουαζιέρα χωρίς ενοχές – τουλάχιστον από την άποψη των εκπομπών – ήταν ένα μακρόχρονο όνειρο της βιομηχανίας κρουαζιέρας, η οποία πρόσφατα έθεσε τον στόχο του καθαρού μηδενισμού μέχρι το 2050.

Σύμφωνα με τα πρώιμα σχέδια που δημοσιεύθηκαν προχθες (7 Ιουνίου), η νέα γραμμή της Hurtigruten θα είναι πλήρως ηλεκτρική και θα είναι εξοπλισμένη με μπαταρίες που θα φορτίζονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο λιμάνι.

“Συνδυάζοντας λύσεις μπαταριών 60 μεγαβατώρων με τεχνολογία αιολικής ενέργειας, το πλοίο αναμένεται να διαθέτει πολλές πρωτιές και βελτιωμένες λύσεις που δεν υπάρχουν σήμερα στα κρουαζιερόπλοια”, αναφέρεται.

Αυτές περιλαμβάνουν αναδιπλούμενα πανιά 50 μέτρων με ηλιακούς συλλέκτες και μια γέφυρα με τεχνητή νοημοσύνη (όπου ο καπετάνιος και το πλήρωμα κατευθύνουν το πλοίο). Τα επίπεδα των μπαταριών θα εμφανίζονται στις εξωτερικές πλευρές του πλοίου.

Μετά την ανακοίνωση του σχεδίου “Sea Zero” τον Μάρτιο του 2022, ο Felin δήλωσε ότι η εταιρεία αντιμετώπισε την πρόκληση να μην γνωρίζει ποιες τεχνολογίες θα είναι διαθέσιμες για χρήση το 2030.

“Το καθήκον μας ήταν να ανοίξουμε το δρόμο για νέες καινοτομίες και να ενισχύσουμε τις υπάρχουσες, ώστε να ευθυγραμμιστούν με τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα”, λέει.

“Ενώ ορισμένες από αυτές τις τεχνολογίες έχουν φθάσει σε σχετικά προχωρημένο στάδιο, εξακολουθούν να απαιτούν ειδική έρευνα και ανάπτυξη για να διασφαλιστεί η επιτυχής εφαρμογή τους στο πλαίσιο της ναυτιλίας”.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών, η προτεινόμενη πράσινη τεχνολογία θα δοκιμαστεί και θα ελεγχθεί για να τελειοποιηθεί ο τελικός σχεδιασμός του πλοίου.

euronews.com

You may also like

artpointview.gr @ 2024