Για το οδόστρωμα της Βασιλίσσης Ολγας ξέσπασε η πρώτη σύγκρουση μεταξύ του νεοεκλεγέντος δημάρχου Χάρη Δούκα και του απερχόμενου Κώστα Μπακογιάννη.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ/ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 

Ο νέος δήμαρχος, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα από την αρχή του έτους, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία και του αρχιτέκτονα πoυ έχει κάνει τη μελέτη του έργου, ζήτησε από τον απελθόντα δήμαρχο να σταματήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βασιλίσσης Ολγας μέχρι εκείνος να αναλάβει καθήκοντα. Ο κ. Μπακογιάννης, από την πλευρά του, φέρεται να υπεραμύνθηκε των επιλογών του, ενώ τόνισε ότι η εργολαβία δεν μπορεί να σταματήσει στη μέση, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε αθέτηση της σύμβασης και θα είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του δήμου με το κόστος που προβλέπεται σχετικά.

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος με ανακοίνωσή του μετά τη συνάντηση κατηγόρησε τη σημερινή δημοτική αρχή ότι προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα χωρίς να σέβεται τη βούληση του λαού της Αθήνας, δεδομένου ότι το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας στα Ι.Χ. αυτοκίνητα αποτέλεσε βασική εξαγγελία του προγράμματος του νέου δημάρχου, για την οποία έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες και εξελέγη.

Χάρης Δούκας: Ποιος είναι και τι θέλει ο νέος δήμαρχος

«Οι κινήσεις της απερχόμενης δημοτικής αρχής δεν συνάδουν με το πνεύμα συνεργασίας το οποίο θέλουμε να τηρήσουμε κατά τη μετάβαση του Δήμου Αθηναίων στη νέα διοίκηση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Δούκας στην «Κ». Προσέθεσε μάλιστα ότι «δεν είναι ανάγκη να υποστεί η πόλη ένα νέο εργοτάξιο, μια πολύ μεγάλη αναστάτωση για ένα έργο το οποίο δεν υλοποιήθηκε στη διάρκεια όλης της προηγούμενης τετραετίας». Οπως τόνισε: «Οι εκλογές έγιναν και υπήρξαν αποφάσεις».

Στα χαρακώματα για τη Βασιλίσσης Ολγας: Σύγκρουση Δούκα – Μπακογιάννη-1
[ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]

Εδωσε εξηγήσεις

Στην ανακοίνωσή του, η οποία εκδόθηκε χθες το μεσημέρι, ο νέος δήμαρχος εξήγησε τους λόγους για τους οποίους θεωρεί ότι το έργο δεν πρέπει να συνεχιστεί δύο μήνες πριν αποχωρήσει ο κ. Μπακογιάννης από τον δημαρχιακό θώκο της πόλης. «Η παράδοση της Βασιλίσσης Ολγας στην κυκλοφορία ήταν μία από τις βασικές εξαγγελίες του προγράμματός μας, το οποίο εγκρίθηκε πριν από μόλις εννέα ημέρες από τους πολίτες της Αθήνας. Δεν μπορεί η απερχόμενη δημοτική αρχή να δημιουργεί τετελεσμένα σε μία βασική προγραμματική εξαγγελία που πήρε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες. Ειδικά σε μια περίοδο μετάβασης, που προσπαθούμε σε αυτοδιοικητικό επίπεδο να δημιουργήσουμε συνθήκες συνεργασίας και εμπιστοσύνης».

Από την πλευρά του Δήμου Αθηναίων επισήμως δεν υπήρξε ανακοίνωση, ωστόσο, πηγές του δήμου ανέφεραν ότι «το έργο, το οποίο συμβασιοποιήθηκε τον Απρίλιο, βρίσκεται σε εξέλιξη. Εφόσον διακοπεί το έργο, ο εργολάβος θα κινηθεί νομικά για να αποζημιωθεί. Αυτή την απόφαση δεν μπορεί να τη λάβει η παρούσα δημοτική αρχή». Επίσης, θύμισαν ότι πρόκειται για έργο το οποίο είχε εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, «πάγωσε» και ανακινήθηκε το 2010. Σε αυτό το επιχείρημα, ο νέος δήμαρχος απαντάει ότι τόσο παλιές αποφάσεις πρέπει να εξεταστούν εκ νέου με βάση τις νέες συνθήκες.

Αθήνα: Θα ανοίξει ξανά για όλα τα οχήματα η Βασιλίσσης Ολγας

Η νέα δημοτική αρχή εξελέγη με βασικό σύνθημα το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας για τα Ι.Χ., αφού, όπως επισημαίνει ο κ. Δούκας, «το κλείσιμο της Βασιλίσσης Ολγας εδώ και τρία χρόνια χώρισε το κέντρο της Αθήνας στα δύο, έχει προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν απομάκρυνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αύξησε την ατμοσφαιρική ρύπανση και συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς».

Ασάφεια

Θολό παραμένει πάντως το πώς και υπό ποιες συνθήκες έχει προβλεφθεί να επιτραπεί η διέλευση των Ι.Χ., δεδομένου ότι και ο ίδιος ο κ. Δούκας στην ανακοίνωσή του κάνει λόγο για δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας. «Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, επαναλαμβάνουμε τη θέση μας για τη δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Ολγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμά μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημόσιων και πράσινων χώρων», υπογραμμίζει. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι η πρόβλεψη να επιτραπεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στη Βασιλίσσης Ολγας αφορά τη λωρίδα που κινούνται τα τρόλεϊ, όμως, ακόμη πολλά παραμένουν αδιευκρίνιστα.