Home Life & Art Συμβουλές προς φερέλπιδες συγγραφείς από την αμερικανίδα μυθιστοριογράφο Φλάνερι Ο’Κόνορ

Συμβουλές προς φερέλπιδες συγγραφείς από την αμερικανίδα μυθιστοριογράφο Φλάνερι Ο’Κόνορ

by bot

Συμβουλές προς φερέλπιδες συγγραφείς από την αμερικανίδα μυθιστοριογράφο Φλάνερι Ο’Κόνορ

Η Φλάννερυ Ο’ Κόννορ (1925-1964) ήταν Αμερικανίδα μυθιστοριογράφος και διηγηματογράφος, οι ιστορίες της οποίας εκτυλίσσονται συχνά στον αμερικανικό Νότο. Στο έργο της είναι διάχυτο το κωμικοτραγικό στοιχείο, η βία και η προσδοκία του ανθρώπου να πλησιάσει τον Θεό.

Βιβλία της Φλάνερι Ο’Κονορ κυκλοφορούν στα ελληνικά από τις εκδόσεις Αντίποδες.

Ακολουθούν οι δώδεκα συγγραφικές συμβουλές της Φλάννερυ Ο’ Κόννορ προς φερέλπιδες πεζογράφους.

1. Να ακολουθείτε μια συγγραφική ρουτίνα

Πιστεύω ακράδαντα στην αποτελεσματικότητα μιας συγγραφικής ρουτίνας… Μπορεί και να τα καταφέρεις χωρίς αυτή, αν είσαι ιδιοφυΐα, όμως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε απλώς ταλέντο και το ταλέντο είναι κάτι που πρέπει να υποβοηθιέται συνεχώς από τις σωματικές και τις ψυχικές συνήθειες, ειδάλλως ξεφτίζει και εξαφανίζεται… Εννοείται πως πρέπει να προσαρμόζετε τη ρουτίνα σας ανάλογα με τις δυνατότητές σας. Γράφω μόνο δύο ώρες καθημερινά εφόσον δεν έχω παραπάνω δυνάμεις, όμως η προσοχή μου δεν αποσπάται από κανέναν αντιπερισπασμό αυτές τις δύο ώρες, και πάντα γράφω τις ίδιες ώρες και στο ίδιο μέρος.

2. Πρέπει να βρείτε το συγγραφικό σταυροδρόμι σας

Ο συγγραφέας εργάζεται σε ένα παράξενο σταυροδρόμι, όπου κατά κάποιον τρόπο ο χρόνος συναντιέται με τον τόπο και με την αιωνιότητα. Το θέμα είναι να εντοπίσεις πού βρίσκεται αυτό το σταυροδρόμι.

3. Διαβάστε το μυθιστόρημά σας από το τέλος προς την αρχή

Δοκιμάστε να εξετάσετε [το μυθιστόρημα σας] από το τέλος προς την αρχή και αναλογιστείτε. Σκαρφίστηκα αυτό το κόλπο για τα μαθήματα τέχνης που διδάσκω, όπου πάντα γυρνάμε μια εικόνα ανάποδα, και από τις δύο πλευρές, και βρίσκουμε τις γραμμές που πρέπει να προστεθούν. Με αυτό τον τρόπο θα ξεφορτωθείτε πολλά περιττά στοιχεία.

4. Κάθε ιστορία πρέπει να έχει κάποιο νόημα

Ασφαλώς και πιστεύω πως κάθε ιστορία πρέπει να έχει κάποιο νόημα, όμως το νόημα μιας ιστορίας δεν γίνεται να παραφραστεί από κανέναν, και αν μια ιστορία έχει νόημα τότε αυτό φαίνεται, και έχει μια φυσικότητα, δεν είναι κάτι το εγκεφαλικό.

5. Βασιστείτε στη δραματουργία, όχι στη χρήση της γλώσσας

Νομίζω πως οτιδήποτε κάνει τον αναγνώστη να προσέχει τη χρήση της γλώσσας συνήθως λειτουργεί εις βάρος της ιστορίας.

6. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να έχετε άνεση χρόνου

Μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο το να έχετε πολύ χρόνο στη διάθεσή σας για να γράψετε. Αυτό που εννοώ είναι πως, αν παίρνατε άδεια για έναν ολόκληρο χρόνο και δεν είχατε τίποτα άλλο να κάνετε πέρα από το να γράψετε και δεν είχατε συνηθίσει να δουλεύετε υπό αυτές τις συνθήκες, τότε μπορεί και να αποθαρρυνόσασταν.

flannery oconnor kai viastes arpazoysin aytin7. Η λογοτεχνία έχει να κάνει με την ελπίδα

Οι άνθρωποι χωρίς ελπίδα όχι μόνο δεν γράφουν μυθιστορήματα, αλλά πάνω από όλα δεν τα διαβάζουν.

8. Η συγγραφή είναι μια βουτιά στην πραγματικότητα

Η συγγραφή ενός μυθιστορήματος είναι μια φριχτή εμπειρία, καθώς τα μαλλιά σου πέφτουν συχνά και τα δόντια σου χαλάνε. Ανέκαθεν με εκνεύριζαν οι άνθρωποι που υπονοούν πως η συγγραφή μυθοπλασίας είναι μια απόδραση από την πραγματικότητα. Είναι μια βουτιά στην πραγματικότητα κι αυτό είναι κάτι πολύ συγκλονιστικό για έναν ανθρώπινο οργανισμό.

9. Ο παντογνώστης αφηγητής δεν πρέπει να μιλά στην καθομιλουμένη

Μπορεί να σας φανεί ασήμαντο, όμως ένας παντογνώστης αφηγητής δεν μιλά ποτέ στην καθομιλουμένη. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να το αντιληφθώ αυτό. Αν γράφουμε κατά αυτόν τον τρόπο, μειώνεται η ένταση της αφήγησής μας.

10. Βρείτε το κατάλληλο θέμα

Ο συγγραφέας μπορεί να επιλέξει το θέμα του, όμως δεν μπορεί να επιλέξει το αν μπορεί να κάνει αυτό το θέμα να μοιάζει αληθινό.

11. Ένας μυθιστοριογράφος πρέπει να έχει τρόπους

Είναι απαραίτητο ένας μυθιστοριογράφος να έχει τρόπους. Το να έχεις κακούς τρόπους είναι ελαφρώς καλύτερο από το να μην έχεις καθόλου τρόπους, και επειδή πλέον κανείς δεν ξέρει να συμπεριφέρεται, μας απασχολεί πολύ όλο αυτό. Φαίνεται πως είναι ένα χαρακτηριστικό που κάνει κάποιον συγγραφέα.

12. Ο καλός συγγραφέας είναι γεμάτος με σκόνη

Η μυθοπλασία έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση, και μιας και είμαστε πλασμένοι από σκόνη, αν δεν θες να γεμίσεις με σκόνη, τότε δεν πρέπει να προσπαθείς να γράψεις μυθοπλασία. Δεν είναι αρκετά σπουδαία για εσένα αυτή η δουλειά.


Βρείτε τα βιβλία της συγγραφέα εδώ.

 

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B9_%CE%9F%27%CE%9A%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%81

Στο “Ημερολόγιο προσευχής” αποτυπώνεται η πορεία μέσα από την οποία συγκροτείται η συγγραφική αυτοσυνείδηση της Φλάννερυ Ο’Κόννορ. Στις εγγραφές αυτού του νεανικού τετραδίου, το οποίο ανακαλύφθηκε πρόσφατα, η Ο’Κόννορ συνειδητοποιεί σταδιακά τον προορισμό της, μέσα από μια ιδιότυπη και απολύτως προσωπική μορφή προσευχής. Στο επίκεντρο της πνευματικής της αγωνίας βρίσκεται η ανάγκη της να συνδυάσει την καλλιτεχνική δημιουργία με τη μυστική σχέση με τον Θεό, από τον οποίο ζητά διαρκώς τη Χάρη που θα τη βοηθήσει να γίνει σπουδαία συγγραφέας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Επιμέλεια: Book Press

You may also like

artpointview.gr @ 2024