51
Στην Τζια: Μέλι και Γάλα, η υπόσχεση της Αφθονίας
Αν είστε η αν έρθετε στην Τζιά είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να επισκεφθείτε την έκθεση που οργάνωσε μια όμορφη παρέα ανθρώπων που εμπνεύονται από τη φύση και τις δημιουργίες της.
” Μέλι και Γάλα. Η υπόσχεση της Αφθονίας”, στο Πολιτιστικό Πνευματικό Κέντρο Στυλιανού Ρέστη στην Κορρησία!
Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Κέας και συνδιοργάνωση του Συλλόγου Φίλων Κέας.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 5 Αυγούστου, τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Κέας & ευγενή συνδιοργάνωση του Συλλόγου Φίλων Κέας. Εγκαινιάστηκε δε από τον Γιώργο Μαυροφρύδη, Αρχαιολόγο ΜΑ, Μελισσοκόμο με ομιλία του για την Ελληνική Παραδοσιακή Μελισσοκομία.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Γεωργία Μπλιάτσου (ζωγράφος), Ειρήνη Αθανασάκη (συγγραφέας-εικαστικός), Μαρία Γκίζη (γλυπτογράφος), Χρυσάνθη Τσίντζουρα (αγιογράφος), Romana Sammern (ιστορικός τέχνης).
Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 11-1 μ.μ. & 7-10 μ.μ.
Η έκθεση που έχει τον χαρακτήρα εικαστικής μελέτης- εργασίας (project) στα πολύτιμα δώρα της Φύσης, το μέλι & το γάλα, καθώς και την θαυμαστή τους προέλευση (έντομα-θηλαστικά) και είναι ο πολιτισμικός δεσμός μας με την αειφορία της Μητέρας-Γης, ξεκινά το οδοιπορικό της από την Κέα αφού σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική Μυθολογία συνδέεται στενά με το νησί, καθώς ο Αρισταίος ο πρώτος μελισσοκόμος, εγκαταστάθηκε και δίδαξε στους κατοίκους την μελισσοκομία και την κτηνοτροφία.
Η ενότητα της Κέας απαρτίζεται από:
σειρά ζωγραφικών έργων της Γεωργίας Μπλιάτσου – μοναχικές απεικονίσεις θηλαστικών που υπογραμμίζουν την ιερή μοναδικότητα της φύσης τους, πορτραίτα-θηλαστικών που παραπέμπουν στον μύθο της τρυφερής κατσικούλας Αμάλθειας, τον συμβολικό κόσμο των μελισσών και την οπτική τους, «χορός» του κίτρινου, υπεριώδους & πρασινο-κίτρινου, η μέλισσα «ως άνθος Ισοκρατικής επίγνωσης», στην «εξάδα» της Πυθαγόρειας αρμονίας του κόσμου & των Ελευσινίων Μυστηρίων μύησης.
Σχέδια της Ειρήνης Αθανασάκη – με μολύβι, μελάνι, μέλι & γάλα «ως φιλοσοφικά αποτυπωμένης εικαστικής προσέγγισης & συμβολικής οπτικής μετάλλαξης στο πέρασμα του χρόνου» σε λευκό & μαύρο Ιαπωνικό χαρτί, αναβιώνουν τον θρήνο του Αριστέα, την Ηραία δημιουργία του Γαλαξία, την αναγκαιότητα θηλασμού των απογόνων των θηλαστικών «ως ενστάλαξη προστασίας, χαράς και ευφορικής πολυχρωμίας των αισθήσεων» και των πάλλευκων χρυσαφένιων συναισθημάτων, καθώς και σχέδια της θαυμαστής φυσιολογίας των μελισσών.
Γλυπτογραφικά έργα της Μαρίας Κ. Γκίζη – μαρμάρινα χρυσοποίκιλτα τεχνουργήματα αρχαίας πολυχρωμίας ως γούρια-νομίσματα μελισσών από την Έφεσσο και την αρχαία Κέο, επίθυρα χεράκια, κυματοειδή δοχεία αποθήκευσης της χρωστικής του αζουρίτη των Κυκλάδων,, “ως κιβωτοί προστασίας όντων φτερωτών», οστέινα θραύσματα μινιατούρες – κοσμήματα θηλασμού, «θηλυκής ηδονής & οδύνης αγγίσματα”, μαστοειδή αγγεία, «ως μικρές λατρευτικές ωδές θηλυκής λατρείας», το Ηραίο κρίνο & μικροσκοπικά προιστορικά μπιμπερό.
Την Γαλακτοτροφούσα εικόνα της Χρυσάνθης Τσίντζουρα – η Παναγία η Γαλακτοτροφούσα είναι εικονογραφημένη με τον Βυζαντινό παραδοσιακό τρόπο, με το Αιγαιοπελαγίτικο μπλε του αζουρίτη, το εκτυφλωτικό χρυσαφί του Ήλιου, το δοξαστικό Ελληνικό Φως των Κυκλάδων και συντροφεύεται από την εικόνα της Μεσαιωνικής Αγίας Gobnait προστάτιδας των μελισσών, χαλκοειδούς ομορφιάς, εικονογραφημένης μαγικά με την ίδια τεχνοτροπία, μέσα από το κείμενο-μυθολογική πολιτισμική μετουσίωση της Romana Sammern, από την αρχαιότητα στην Σύγχρονη εποχή με σταθμούς στις Βέδες της Ινδικής κοσμογονίας, την Αρχαία Αίγυπτο, την Κέο του Αριστέα και της εμπλοκής του στον Ορφικό Κύκλο, το μέλι και το γάλα ρέουν σαν υπόσχεση Αφθονίας και ζωντανής μυθολογικής έμπνευσης.
Την έκθεση πλαισιώνουν παλαιά χρηστικά αντικείμενα μελισσοκομίας και παραγωγής προιόντων γαλακτοπαραγωγής που συνδιαλέγονται αρμονικά με τα σύγχρονα έργα Τέχνης.
Στόχος της εικαστικής μελέτης, η ευαισθητοποίηση στον τομέα της συμβιωτικής με την Φύση συνεχιζόμενης αναπαραγωγής, η προστασία των ειδών, η συμβολή στην αειφορία, η αναθεώρηση βάναυσων μοντέλων της κτηνοτροφικής β