Αμφισβητούνται από την ΕΡΤ οι μετρήσεις τηλεθέασης. Επισημαίνεται η στροφή τηλεθεατών ετεροχρονισμένα στο ERTFLIX.Το 66% των χρηστών του ΕRTFLIX δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα της ΕΡΤ από τις τηλεοράσεις τους, αλλά από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και tablet, στοιχείο που μέχρι σήμερα δεν είχε αποτυπωθεί σε καμία έρευνα τηλεθέαση.
Η ΕΡΤ αμφισβητεί ανοικτά τις μετρήσεις τηλεθέασης – Η «απόδειξη» με το «Κάνε ότι κοιμάσαι» Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η δημοφιλής σειρά, με πρωταγωνιστή τον Σπύρο Παπαδόπουλο, εμφανίζεται να μην ξεπερνά σε τηλεθέαση το 5%, την ώρα που μετρά πάνω από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις στο ERTFLIX
Σε ευθεία αμφισβήτηση των νούμερων τηλεθέασης βάσει των μετρήσεων της Nielsen, προέβη ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, κάνοντας λόγο σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, για μία πολύ μεγάλη μερίδα του κοινού (ένα ποσοστό που αγγίζει το 66%) η οποία απλούστατα δεν καταγράφεται. Ως «απόδειξη» της αστοχίας που παρατηρείται στις μετρήσεις τηλεθέασης, ο πρόεδρος της ΕΡΤ επικαλέστηκε τον αριθμό των τηλεθεατών που βλέπουν ERTFLIX –την ελεύθερη πλατφόρμα της δημόσιας τηλεόρασης που κερδίζει όλο και περισσότερους θεατές– όχι από την τηλεόραση, αλλά από το λάπτοπ τους, το τάμπλετ ή ακόμη και το κινητό τους. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της σειράς «Κάνε ότι κοιμάσαι», με πρωταγωνιστή τον Σπύρο Παπαδόπουλο, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen εμφανίζεται να μην ξεπερνά σε τηλεθέαση το 5%, την ώρα που μετρά πάνω από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις. Συνολικά, η πλατφόρμα του ERTFLIX αριθμεί 2 εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα και 295.000 κάθε μέρα, ενώ μόνο τον Οκτώβριο δέχθηκε 9,7 εκατομμύρια επισκέψεις. Το Σαββατοκύριακο, η αύξηση των επισκέψεων στο ERTFLIX αυξάνεται κατά 38,5%, ενώ ευχάριστη έκπληξη είναι η αύξηση που παρατηρείται τις Τρίτες, χάρη το «Kάνε ότι κοιμάσαι» (η σειρά προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ), καθώς, όπως προκύπτει, πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα επεισόδια της σειράς την επόμενη μέρα.
Ο πρόεδρος της ΕΡΤ έδωσε και στοιχεία αντίστοιχα για τις πρώτες θέσεις δημοτικότητας στο ERTFLIX στο διάστημα των 9 εβδομάδων από 12/9 έως 13/11, που προήλθαν μέσα από το YOUBORA. Εδώ φαίνεται και η μεγάλη επιτυχία των φετινών σειρών μυθοπλασίας της ΕΡΤ, με αριθμούς ρεκόρ. Τα 9 διπλά επεισόδια του «Κάνε ότι κοιμάσαι» που προβλήθηκαν αυτό το διάστημα, δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις και ακολουθεί το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» με 1,4 εκατ., τα «Καλύτερά μας χρόνια» με 1,1 εκατ., «Τα Νούμερα» με 840.000 προβολές, η «Φλόγα και άνεμος», η «Νύχτα του Αυγούστου» με περισσότερες από 500.000 προβολές.
Διάχυτη, τέλος, είναι η ικανοποίηση για την είσοδο στο Τop 10 της σχετικής λίστας του live stream του ERTNEWS – το νέο ενημερωτικό κανάλι το οποίο χιλιάδες τηλεθεατές παρακολουθούν, όχι μόνον μέσα από τη γραμμική τηλεόραση, αλλά και μέσα από το ERTFLIX.
Ουσιαστικά, από τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας που παρουσίασε ο πρόεδρος της ΕΡΤ, προκύπτει υπερδιπλασιασμός της τηλεθέασης. Σύμφωνα με τη Νielsen, tα τρία κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3) έχουν συνολικά μία μέση τηλεθέαση που στο λεγόμενο μερίδιο αντιστοιχεί στο 9% με 10% της συνολικής τηλεθέασης. Το ποσοστό αυτό αναλογεί μεσοσταθμικά σε περίπου 200.000 τηλεθεατές κάθε ημέρα. Σε αυτούς όμως, έρχονται τώρα να προστεθούν άλλες 295.000 ημερήσιες επισκέψεις στο ΕRTFLIX.
Το 66% των χρηστών του ΕRTFLIX δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα της ΕΡΤ από τις τηλεοράσεις τους, αλλά από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και tablet, στοιχείο που μέχρι σήμερα δεν είχε αποτυπωθεί σε καμία έρευνα τηλεθέασης, καθώς αυτές που γίνονται στη χώρα μας αφορούν μόνο στις τηλεοπτικές συσκευές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η ΕΡΤ, τον Οκτώβριο ένας τεράστιος αριθμός τηλεθεατών 8.865.000 on demand, επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι όταν μεταδίδονται από την τηλεόραση. Παράλληλα, μεγάλος είναι- περίπου 900.000 live streaming– και ο αριθμός όσων τηλεθεατών παρακολούθησαν μέσω του ΕRTFLIX σε ζωντανή μετάδοση τα κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3 Ertnews, Ertworld), είτε και τα ιντερνετικά κανάλια της (ERTSPORTS1,2,3).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς λογισμικού συστήματος YOUBORA που χρησιμοποιούν και πολλές διεθνείς πλατφόρμες, το 28% των τηλεθεατών μπαίνει στο ERTFLIX από κινητό τηλέφωνο, το 25% από υπολογιστές και το 13% από τάμπλετ. Από τις 2 εκατ. επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX μόνον οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση. Οι «υπόλοιπες» 1,3 εκατ. γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα. Και είναι πραγματικά εντυπωσιακό για τον νέο τρόπο θέασης τηλεοπτικών προγραμμάτων ότι όσοι βλέπουν on demand μια σειρά της ΕΡΤ μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο (28%) είναι σχεδόν όσοι τη βλέπουν on demand και μέσω smart TV (34%).
«Η παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ΕΡΤFLIX, πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης. Διότι είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση», υπογράμμισε ο κ. Ζούλας, τολμώντας να προβεί και σε μία πρόβλεψη: «Δεν αργεί ο καιρός», είπε, «που όλοι θα μιλάμε για παραγωγές του ERTFLIX», ενώ έδωσε και την είδηση: «Η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το “Βραχιόλι της Φωτιάς”, θα ανέβει πρώτα στο ΕRTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1».
Πηγή: Protagon.gr