Home Προβολεις Σάλος στην Ιταλία με την καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι ως”εικονική influencer”

Σάλος στην Ιταλία με την καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι ως”εικονική influencer”

by bot

Σάλος στην Ιταλία με την καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού και την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι ως”εικονική influencer”.

Το αρμόδιο υπουργείο υπεραμύνεται της απόφασής του. “Διαφημίζουμε την Ιταλία με έργα τέχνης, χωρίς να χρειάζεται να τα συγκαλύπτουμε”.

 

Ένας επίσημος ιστότοπος και ένα βίντεο που χρησιμοποιούν ηλεκτρονική μασκότ εμπνευσμένη από τη Γέννηση της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι (περίπου το 1485) για την προώθηση του τουρισμού στην Ιταλία έχει προκαλέσει μεγάλο προβληματισμό και μάλιστα από κάποιους και χλευαστικά σχόλια.

Μεταξύ των επικριτών της καμπάνιας, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι αμφισβητούν κατά πόσον η Γκαλερί Uffizi  -Galleria degli Uffizi – στην Φλωρεντία, όπου εκτίθεται ο πίνακας του Μποτιτσέλι, ενέκρινε τη χρήση της εικόνας της Αφροδίτης για την εκστρατεία των 9 εκατ. ευρώ.

Με τίτλο “Open to Meraviglia” (Open to Wonder), η καμπάνια σχεδιάστηκε από το υπουργείο Τουρισμού της Ιταλίας μαζί με τον οργανισμό τουρισμού και παρουσιάζει την Αφροδίτη ως “εικονική influencer” που φοράει μια μίνι φούστα και βγάζει selfies μπροστά από εμβληματικά αξιοθέατα, όπως το Κολοσσαίο της Ρώμης και ο καθεδρικός ναός της Φλωρεντίας.

Tomaso Montanari

Σε άρθρο του στην εφημερίδα Il Fatto Quotidiano, ο ιστορικός τέχνης Tomaso Montanari περιέγραψε την καμπάνια, η οποία σχεδιάστηκε από την ομάδα επικοινωνίας Armando Testa, ως “γκροτέσκα” και “ντροπιαστική”.

Ο κριτικός τέχνης Vittorio Sgarbi, υφυπουργός στο υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας, ρώτησε σε σχόλια που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα  Τι είναι αυτό; Ποια γλώσσα είναι αυτή;”.

Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χλεύασαν την καμπάνια αφού την Κυριακή προέκυψε ότι το βίντεο περιλαμβάνει πλάνα που δείχνουν μια φαινομενικά τυπική ιταλική σκηνή με ανθρώπους να πίνουν κρασί σε μια ηλιόλουστη βεράντα, η οποία στην πραγματικότητα γυρίστηκε στη Σλοβενία και παρουσίαζε σλοβενικό κρασί.

Παρουσιάζοντας την εκστρατεία σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, η υπουργός Τουρισμού Daniela Santanchè δήλωσε: “Είμαστε το πιο όμορφο έθνος στον κόσμο, αλλά δεν είμαστε και οι καλύτεροι στο να προωθούμε τους εαυτούς μας. Πρέπει να ανακτήσουμε την περηφάνια μας για το ότι είμαστε Ιταλοί, για την ταυτότητά μας”.

Ωστόσο, η ομάδα εκστρατείας για την τέχνη και την πολιτιστική κληρονομιά Mi Riconosci χαρακτήρισε την εκστρατεία “ταπεινωτική”, προσθέτοντας ότι ήταν “ασαφές” αν το Ουφίτσι είχε συναινέσει στη χρήση της εικόνας της Αφροδίτης γι αυτό τον σκοπό.

Σε μια ξεχωριστή υπόθεση τον Οκτώβριο, το Uffizi ανακοίνωσε ότι θα μηνύσει τον σχεδιαστή μόδας Jean Paul Gaultier επειδή χρησιμοποίησε αναπαραστάσεις της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι σε ειδικά σχεδιασμένα ενδύματα χωρίς προηγουμένως να λάβει τη συγκατάθεση του μουσείου.

Ο Κώδικας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας απαιτεί από οποιονδήποτε χρησιμοποιεί εικόνες της δημόσιας κληρονομιάς για εμπορικούς σκοπούς να λάβει προηγούμενη άδεια και να καταβάλει τέλος, αν και επιτρέπει την ελεύθερη χρήση εικόνων για μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες, μελέτη και έρευνα και την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Εκπρόσωπος της Mi Riconosci δηλώνει στην εφημερίδα The Art Newspaper ότι η φύση της εκστρατείας “Welcome to Meraviglia” ήταν “διφορούμενη” και “οριακή”.

“Υπάρχει πάντα μια λεπτή γραμμή μεταξύ εμπορικής και διαφημιστικής δραστηριότητας και πιστεύουμε ότι σε αυτή την περίπτωση η γραμμή αυτή έχει ξεπεραστεί”, λέει ο εκπρόσωπος.

ΠΗΓΗ 

You may also like

artpointview.gr @ 2024